اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی خبر داد

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان ‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: حدود 10 هزار دانش‌آموز عشایر در استان مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان ‌جنوبی

خسرو حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعلیم و تربیت فرآیندی است که باید در کنار یادگیری، دانش و قدرت تفکر فرد را رشد داده و سبب تسلط او بر محیط زندگی شود.

وی با بیان این‌که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایر نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیریم، ادامه داد: در خراسان جنوبی حدود 10 هزار دانش‌آموز عشایر مشغول تحصیل هستند.

ساخت مدارس جدید توسط اداره کل نوسازی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از پراکندگی مدارس عشایری در 10 شهرستان استان خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، خوسف، سه قلعه و منطقه دستگردان طبس تحصیل می‌کنند.

حسنی با بیان این‌که مدارس عشایری در حوزه آموزش و پرورش استان است، گفت: ساخت مدارس جدید نیز در حوزه اداره کل نوسازی مدارس استان است.

وی با اشاره به مدارس جدید ساخته شده برای دانش‌آموزان عشایر در استان تصریح کرد: مدرسه عشایری در منطقه چاپاشا و دبیرستان دخترانه طبس مسینا از جمله مدارس نوساز است.

وجود 750 معلم در مدارس عشایری خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با بیان این‌که 252 مدرسه عشایری در استان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد 750 معلم در این مدارس به تدریس علم اشتغال دارند.

حسنی با بیان این‌که دانش‌آموزان عشایر استان در سه مقطع تحصیلی در حال ادامه تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین دانش‌آموزان و مدرسه عشایری در شهرستان‌های نهبندان و درمیان وجود دارد.

انتهای پیام/69010/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول