اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی خبر داد

تصویب 730 میلیون ریال اعتبار برای طرح‌های عشایری بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از تصویب 730 میلیون ریال اعتبار تملک به منظور اجرای طرح‌های عشایری در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تصویب 730 میلیون ریال اعتبار برای طرح‌های عشایری بشرویه

محمد‌ابراهیم ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: عشایر قشری مولد و تولید‌کننده هستند که نیازهای جامعه شهرنشین را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 87 شهرستان بشرویه بیش از 200 خانوار عشایر دارد که در مناطق ریگ، قله آونج، چاه موتور حسین آبادی و منطقه چاه علی مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: به علت عدم حضور تعدادی از عشایر در منطقه آمار واقعی عشایر شهرستان بیش از 350 خانوار است.

ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه زندگی عشایر متکی به طبیعت و مراتع است خشکسالی‌های چندین ساله بیشترین خسارت را به جامعه عشایری وارد کرده است که کم یا خشک شدن آب چشمه‌ها و چاه‌های مالداری، فقر مراتع، لاغری مفرط دام، کاهش آبستنی و مرده‌زایی دام از عمده‌ترین این مشکلات است.

وی یادآور شد: سال گذشته مطالعه امکان‌سنجی و اسکان عشایر در منطقه چاه‌علی بشرویه آغاز شده که در صورت فراهم بودن شرایط و مثبت بودن نتیجه مطالعات، اسکان عشایر متقاضی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از تصویب 730 میلیون ریال اعتبار تملک به منظور اجرای طرح‌های عشایری در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین مبلغ 460 میلیون ریال از اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران مصوب شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: در صورت جذب، این اعتبارات برای اجرای پروژه‌هایی همچون آبرسانی، ترویج سوخت فسیلی، مرمت چشمه و چاه مالداری، احداث انبار ذخیره علوفه و برق‌رسانی به چاه‌های آب شرب و کشاورزی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/69006/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول