اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی:

8 معلم عشایر خراسان جنوبی کاپ قهرمانی گرفتند

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: در مسابقات الگوهای برتر تدریس هشت معلم عشایر خراسان جنوبی جزو برترین‌ها انتخاب و کاپ قهرمانی را کسب کردند.

8 معلم عشایر خراسان جنوبی کاپ قهرمانی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خسرو حسنی عصر امروز در در پنجمین همایش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان عشایر خراسان جنوبی، اظهار داشت: فرهنگیان به ویژه فرهنگیان عشایر به عنوان قشر فعال جامعه هستند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگیان آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها در جایگاه بالاتری قرار دارند، ادامه داد: دو خدمت در جایگاه بالاتری نسبت به سایر خدمات قرار دارد یکی خدمت به مردم و دیگری تعلیم و تربیت افراد است.

پیشبرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به کمک اولیاء میسر است

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی افزود: آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی در تلاش است که ارتباط بیشتری با والدین و اولیاء دانش‌آموزان داشته باشد.

حسنی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال گذشته به تصویب رسیده کمک اولیاء دانش‌آموزان برای انجام بهتر وظایف این اداره است، تصریح کرد: برای رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه نیاز به کمک اولیاء به آموزش و پرورش وجود دارد.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شناخت دانش‌آموزان توسط خودشان بوده و قدم سوم برای رسیدن به این سند ارتباط صحیح برقرار کردن با دیگران است.

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی برای پیشبرد بهتر مباحث تربیتی و پرورشی با تمام حوزه‌ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و دیگر سازمان‌ها ارتباط برقرار کرده است.

حسنی با بیان این‌که فنی و حرفه‌ای متعهد شده سالی یک مهارت را به دانش‌آموزان عشایر آموزش دهد، اضافه کرد: این آموزش‌ها برای مقاطع متوسطه صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

وجود 252 مدرسه عشایری در خراسان جنوبی

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 252 مدرسه عشایری وجود دارد، اذعان داشت: این مدارس در 9 شهرستان این استان به جزء شهرستان‌های بیرجند، طبس و بشرویه در تمام مقاطع دارای دانش‌آموز دختر و پسر است.

حسنی تصریح کرد: در حال حاضر 750 مربی و معلم به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی مشغول هستند.

وی به مدارس دانش‌آموزان عشایر اشاره کرد و یادآور شد: حدود 18 درصد مدارس این دانش‌آموزان کانکس و یا خانه‌های گلی بوده و 80 درصد دیگر از این مدارس دارای ساختمان و تجهیزات هستند.

هزینه‌کرد اعتبار 25 میلیون تومانی برای خرید تجهیزات مدارس عشایری

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جدید تحصیلی 25 میلیون تومان تجهیزات برای مدارس عشایری خراسان جنوبی خریداری شده است.

حسنی به کسب مقامات برتر توسط دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی در مسابقات فرهنگی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان عشایر این استان دارای استعدادهای ویژه و درخشان بوده که باید آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه هشت نفر از مربیان آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی جزء الگوهای برتر تدریس در کشور شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفتند، متذکر شد: در این زمینه معلمان عشایر خراسان جنوبی موفق به گرفتن کاپ قهرمانی شدند.

راه‌یابی 24 دانش‌آموز عشایر خراسان جنوبی به مرحله کشور

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: در فعالیت‌های مکمل فوق برنامه 24 دانش‌آموز عشایر خراسان جنوبی به مرحله کشور راه یافته‌اند.

حسنی با بیان اینکه در حوزه بسیج دانش‌آموزی اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم، اذعان داشت: امید است در این مسیر فرزندان خود را طوری حرکت دهیم که برای جوانان الگو باشند.

انتهای پیام/69021/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول