اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری زنجان:

مسئولان به توسعه شاخص فرهنگی زنجان کمک کنند

سرپرست فرمانداری زنجان گفت: مسئولان به توسعه شاخص فرهنگی زنجان کمک کنند.

مسئولان به توسعه شاخص فرهنگی زنجان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی امشب در جلسه شورای کتابخانه‌های شهرستان زنجان، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به توسعه شاخص‌ها در شهر و روستاهای زنجان اهتمام جدی داشته باشند.

وی، توسعه شاخص‌های فرهنگی را یادآور شد و افزود: توجه به موضوعات فرهنگی بسیار ضروری است.

سرپرست فرمانداری زنجان با بیان اینکه باید نسبت به توسعه وضعیت فعلی تلاش شود، گفت: دستگاه‌های متولی باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول، توجه به فضاهای کتابخانه‌ای در شهر زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: باید نسبت به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرستان تلاش بیشتری صورت گیرد.

کاظمی، فضاهای کتابخانه‌ای در روستاها را نیز یادآور شد و تاکید کرد: فضاهای کتابخانه‌ای در روستاها باید همانند مناطق شهری مورد توجه قرار گیرند.

وی، وضعیت فعلی فضاهای کتابخانه‌ای را در شهر زنجان رضایت‌بخش ندانست و اظهار داشت: باید در این راستا اقدامات بیشتری صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری زنجان، توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرک‌های اقماری زنجان را خواستار شد و تاکید کرد: شهرک‌های اقماری زنجان نیازمند توجه ویژه مدیران شهری برای توسعه فضاهای فرهنگی هستند.

این مسئول با تأکید بر توسعه فضاهای فرهنگی در شهر زنجان، خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ مطالعه در سطح جامعه توجه کرد.

سرپرست فرمانداری زنجان همچنین مشکلات فرهنگی روستاهای زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: روستاهای زنجان باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در حوزه فرهنگی روستاها دیده می‌شود، افزود: نباید نسبت به موضوعات فرهنگی روستاها بی‌تفاوت بود.

کاظمی با بیان اینکه برخی از روستاهای اطراف شهر زنجان مشکلات کتابخانه‌ای دارند، گفت: مسئولین باید نسبت به حل مشکلات موجود اهتمام جدی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری زنجان محدودیت‌های اعتبارات عمرانی را یادآور شد و اظهار داشت: در شرایط فعلی باید از روش‌های کم هزینه‌تر برای توسعه فضاهای فرهنگی در روستاها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در روستای تهم مشکلات فضاهای فرهنگی وجود دارد، افزود: در این روستا حمامی است که اهالی روستا خواستار تبدیل آن به کتابخانه شده‌اند.

کاظمی با بیان اینکه باید از تبدیل کاربری‌ها برای توسعه شاخص‌های فرهنگی استفاده کرد، اظهار داشت: روستاهایی هستند که می‌توان در آن‌ها با تغییر کاربری برخی فضاها، شاخص‌های فرهنگی را افزایش داد.

سرپرست فرمانداری زنجان به روستای دو اسل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این روستا خیری قطعه زمینی را برای ساخت کتابخانه اعطاء کرده است که نیاز است نسبت به انجام کارهای آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه روستای پایین کوه نیز در زمینه کتابخانه مشکل دارد، افزود: در این روستا هم باید برای افزایش شاخص‌های فرهنگی تلاش کرد.

کاظمی به قیمت زمین در روستاهای اطراف شهر اشاره کرد و گفت: قیمت زمین‌ها در اطراف شهر زنجان و داخل روستاها بالا است و تهیه زمین برای ساخت فضاهای کتابخانه‌ای با مشکل مواجه می‌شود.

سرپرست فرمانداری زنجان استفاده تلفیقی از فضای مسجد برای کتابخانه را یادآور شد و تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌ها استفاده لازم برده شود.

وی، خواستار اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه شاخص‌های فرهنگی شد و اظهار داشت: شهرداری و اداره راه و شهرسازی در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌توانند کمک‌های زیادی برای توسعه شاخص‌های فرهنگی در شهر و روستاهای زنجان کنند.

انتهای پیام/73007/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول