اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-50

آیت‌الله علما: رمز ماندگاری انقلاب‌ پشتوانه فرهنگ عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، رمز ماندگاری انقلاب‌ اسلامی را داشتن پشتوانه‌ای از فرهنگ عاشورایی دانست.

آیت‌الله علما: رمز ماندگاری انقلاب‌ پشتوانه فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای مداح شهرستان کرمانشاه از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: رمز ماندگاری انقلاب‌ اسلامی داشتن پشتوانه‌ای از فرهنگ حسینی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هر فردی به‌ همان اندازه که با خداوند متعال پیوند داشته باشد، به ‌همان اندازه نیز بقا می‌یابد، افزود: شهدا به ‌دلیل ارتباطی که با خداوند داشتند، حیات جاودانه یافتند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، جبهه‌های جنگ توام با مناجات، دعا و ذکر مصائب سید‌الشهدا (ع) توسط مداحان و ذاکران اهل ‌بیت (ع) بود و این‌ها تا ابد ماندگار هستند.

علما روایات موجود از امام حسین (ع) را محدود خواند و خاطرنشان کرد: همین فرازهای اندک نیز دایرة‌المعارفی برای مسلمانان است.

وی تاکید کرد: این فرازها، طرز تفکر، منش و عبودیت در هیچ جای عالم پیدا نمی‌شود، مگر در مقام عصمت و تا قیامت نیز برای ما پیام و درس دارد.

امام جمعه کرمانشاه فضای فکری امروز کشور را فضای عاشورایی دانست و گفت: تفکر حاکم در نظام ما، بسیج، عموم مردم و فردی که در راس آن قرار دارد، یک فضای عاشورایی و حسینی است.

به گفته علما، آنچه موجب شده ایران اسلامی محکم و استوار در مقابل دشمنان بایستد، همین سرمایه‌ها و پشتوانه‌های معنوی و ارزشمند است.

وی اذعان داشت: خانواده‌های معظم شهدای مداح باید به آن‌ها افتخار کنند که ذاکر اهل‌بیت (ع) بوده‌اند، ملت ما نیز خداوند را شاکر هستند که از این سرمایه‌های معنوی ارزشمند برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول