اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های خوزستان:

فرهنگ قرآنی لازمه تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی است

سرپرست اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های خوزستان، فرهنگ قرآنی را لازمه تحقق اهداف و سیاست‌های اصلاحی و تربیتی دانست.

فرهنگ قرآنی لازمه تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های خوزستان، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا اظهار کرد: قرآن نسخه نجات بخش بشریت است و این نسخه می‌تواند برای نجات انسان‌ها از ورطه تباهی، جرم و تبهکاری کار آمدی لازم را داشته باشد.

وی افزود: مسابقات قرآنی کارکنان مرد زندان‌های خوزستان با حضور بیش از 40 نفر از کارکنان زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی تابعه استان خوزستان در هشت رشته و به میزبانی مرکز آموزش منطقه سه زندان‌های کشور در اهواز برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های خوزستان، فرهنگ قرآنی را لازمه تحقق اهداف سیاست‌های اصلاحی و تربیتی دانست و ادامه داد: زندانبانی ما زندانبانی دینی و انسانی است، بدین معنا که مفاهیم و آموزه‌های دینی دستور کار نگهداری و اصلاح رفتار و اندیشه مجرمین است و این امر می‌تواند پاسخگوی نیازهای تحقق امنیت اجتماعی در حوزه اصلاح مجرمان باشد.

این مسئول تربیتی و فرهنگی در زندان‌های خوزستان همچنین از اجرای 120 برنامه کارشناسی و کاربردی برای اصلاح و تربیت مجرمان در زندان‌ها خبر داد و گفت: کارکنان از این خدمات حسب تقویم و زمان‌بندی لازم برخوردارند و برپایی جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و ادبی و دینی برای کارکنان و اردوهای فرهنگی نیز از جمله همین برنامه‌هاست که شاخص‌ترین آنها، مسابقات قرآنی است که با هدف توسعه و تعمیق انس کارکنان با قرآن و به دستور کار تبدیل شدن فرهنگ قرآنی در روال کاری، برگزار می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: باید تلاش ما این باشد که از قرآن در تمام شئونات زندگیمان استفاده کنیم زیرا قرآن دریای بیکرانی است که می‌توانیم از ظرفیت آن برای زندگی بهتر و آرامش بیشتر استفاده کنیم.

هاشم‌نیا خاطرنشان کرد: باید تلاش ما این باشد از قرآن به عنوان راه و نقشه زندگی استفاده کنیم.

*افزایش آموزش‌های قرآنی و معارف اسلامی

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان خوزستان در ادامه اظهار کرد: توسعه آموزش‌های قرآنی در بین کارکنان مجموعه زندان‌های استان ضمن افزایش بعد منوی کارکنان از بسیاری از آسیب‌ها با توجه به وضعیت خاص زندان‌ها جلوگیری می‌کند.

عبدالکریم چهارمحالی در ادامه به تأکید مدیرکل زندان‌های استان بر افزایش آموزش‌های قرآنی و معارف اسلامی اشاره کرد و از حمایت‌های وی و تلاش سرپرست اداره فرهنگی در برگزاری این مسابقات تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است در ادامه این آئین، کارکنان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رشته‌های تفسیر، مفاهیم، اذان، قرائت، حفظ، کل، 20، 15، 10 و پنج جزء قرآن مجید با هم به رقابت پرداختند که در نهایت افراد برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند.

رشته قرائت؛ رحیم شریفی از کانون اصلاح و تربیت، حسین بریچی و محمدسعید سخاوت از زندان سپیدار به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

رشته حفظ 10 جزء؛ مهدی آلبوطرفی از زندان سپیدار، حمید چنانی از زندان کارون و سید نادر شبیبی از زندان سپیدار به ترتیب اول تا سوم شدند.

در حفظ پنج جزء و سه جزء؛ محمد سیلاوی و امین حزباوی از زندان‌های سپیدار و کارون مقام‌های اول را به خود اختصاص دادند.

رشته حفظ 1جزء؛ سیدامیر فلاح از مجتمع حرفه‌آموزی، محمد مهدی خیرالهی از زندان رامهرمز و سیدمحمدرضا موسوی از زندان شوشتر به ترتیب اول تا سوم شدند.

رشته تفسیر؛ محمد سبحانی و علی عموری به ترتیب از زندان کارون  و جابر صداقت از زندان سپیدار مقام اول تا سوم را کسب کردند.

رشته مفاهیم؛ روح‌الله زارعی از زندان دزفول، ابراهیم شریفی از زندان رامهرمز و محمد مهدی خیرالهی از رامهرمز مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

رشته اذان؛ محسن گل‌اکبر از زندان دزفول، محمدجواد نصاری از زندان آبادان و ابراهیم تابع جابری از زندان سپپدار اول تا سوم شدند.

در پایان این مسابقات تیم زندان سپیدار با کسب هفت مقام به عنوان تیم قهرمان معرفی شد و از نفرات برتر با اهدای جوایز نفیسی تقدیر شد.

یادآور می‌شود برگزیدگان این مسابقه برای مسابقات کشوری قرآنی کارکنان مرد زندان‌های کشور معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/72001/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول