اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان:

مشترکات فرهنگی مبنای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری با جمهوری آذربایجان است و تلاش خواهیم کرد فصل تازه‌ای در توسعه روابط دوجانبه آغاز شود.

مشترکات فرهنگی مبنای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری فارس تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان، روابط استان آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان را دوستانه، نزدیک و بر پایه تأمین منافع دوجانبه دانست و افزود: بنده از زمان مسئولیت مرحوم حیدر علی‌اف سابقه ارتباط با جمهوری آذربایجان را دارم و هم‌اکنون هم روابط ما با این کشور، روابط حسنه‌ای است.

وی با تاکید بر گسترش همکاری‌های بین مناطق ایران و آذربایجان، خاطر نشان کرد: باید رفت‌وآمدها و روابط اقتصادی توسعه یافته و همکاری‌هایی که تاکنون به نتیجه رسیده با جدیت پیگیری شود.

جبارزاده همچنین بر گسترش روابط علمی و دانشگاهی با جمهوری آذربایجان تاکید و رفت‌وآمد استادان و برگزاری همایش‌های علمی مشترک را در این راستا مؤثر ارزیابی کرد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با تبریک انتخاب و آغاز به کار جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان علاقه خاصی به استان آذربایجان شرقی دارد و ما با احداث پل مرزی مشترک در منطقه جلفا، علاقه خود را به همکاری با این استان نشان داده‌ایم.

علی علیزاده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت به کمک جمهوری آذربایجان به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان شتافته است، افزود: ما در سال‌های گذشته همکاری‌های زیادی با استان آذربایجان شرقی داشتیم و امیدواریم در دوره مسئولیت آقای جبارزاده که یک شخصیت علمی هستند هم بتوانیم روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در خردادماه امسال، اظهار داشت: برگزاری انتخابات قوی در ایران،دشمنان این کشور را ناامید و دوستان را خوشحال کرد.

علیزاده تصریح کرد: مردم ایران و تبریز را برادران خود می‌دانیم و به دوستی با آنها افتخار می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه را فراتر از روابط دیپلماتیک گسترش دهیم.

انتهای پیام/60001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول