اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-49

ریحانی: فرهنگ عاشورایی انسجام جامعه را تضمین می‌کند

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: فرهنگ عاشورایی انسجام جامعه را تضمین می‌کند.

ریحانی: فرهنگ عاشورایی انسجام جامعه را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای مداح شهرستان کرمانشاه از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه اظهار داشت: حیات طیبه مستلزم داشتن شور و نشاط حسینی است.

وی افزود: آنچه‌ که موجب شده از ابتدای انقلاب تاکنون کشور در مقابل توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مستحکم بماند و تحمل تمام سختی‌ها را داشته باشد، همین شور و نشاط حسینی است.

به گفته ریحانی، تمام اعتقاداتی که امروز مایه سربلندی کشور ایران در مقابل دشمنان است به برکت این فرهنگ عاشورایی و حضور فعال و تاثیر‌گذار جامعه روحانیت مبارز و مداحان اهل ‌بیت (ع) است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مداحان در دوران دفاع مقدس و قبل از عملیات‌ها رزمندگان را به شور و تهییج در مقابل دشمنان وامی‌داشتند.

این مسئول با اشاره به فرهنگ حسینی و تفکر عاشورایی که بر جامعه ما حاکم است، تصریح کرد: کسانی که می‌توانند این فرهنگ و تفکر را به‌ جوشش درآورند، مداحان و ذاکران اهل ‌بیت (ع) هستند.

ریحانی اذعان داشت: شهدای مداح کسانی بودند که هم در جنگ سخت و هم در جنگ نرم و عملیات روانی و فرهنگی حضوری بی‌نظیر داشتند.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به این امر که حیات مجدد اسلام در بستر فرهنگ عاشورایی و حسینی واقع شد، امروزه هرچه این حرارت را گرم‌‌تر نگه داریم، انسجام جامعه تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول