اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌گنج:

فقدان معرفت زمینه بروز خرافات در عزاداری‌ها است

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: زمینه بروز و ظهور بسیاری از خرافات و بدعت‌ها، فقدان معرفت در حوزه عزاداری و مناسک آیینی است.

فقدان معرفت زمینه بروز خرافات در عزاداری‌ها است

حجت‌الاسلام احمد نجنو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج با توصیه‌هایی به آیین‌های عزاداری در ماه محرم اظهار داشت: انسان اگر می‌خواهد در راهی قدم بگذارد باید حدود و حریم آ ن را بشناسد، مهم‌ترین آفتی که در این زمینه داریم، نشناختن فرهنگ عاشورا است.

وی افزود: عزاداران باید پیش از هر چیز بدانند که عاشورا و فرهنگ سید الشهدا (ع) در رفتار جامعه ما چه جایگاه و تعریفی دارد که ورود به این عرصه بدون شناخت کافی، جامعه را دچار آسیب می‌کند.

امام جمعه قلعه‌گنج تصریح کرد: اینکه ما احساس کنیم، حسینی هستیم و با پوشیدن لباس مشکی و ریختن چند قطره اشک می‌توانیم، خدمت کنیم، خودش آسیب است، لذا آفت را باید در این جهت بازشناسی کرد که لازمه ورود در مباحث احساسی و عاطفی در عاشورا داشتن یک تفکر همراه با شعور، اندیشه و معرفت است.

نجنو عنوان کرد: در احادیث داریم «کسی که با معرفت زیارت کند، بهشت نصیبش می‌شود» و این حدیث بیانگر آن است که هر اشکی توسل نیست و در کنار شور و احساس اگر معرفت و شعور نباشد این فرصت به آفت، تهدید و آسیب مبدل می‌شود و زمینه بروز و ظهور بسیاری از خرافات و بدعت‌ها، فقدان معرفت در حوزه عزاداری و مناسک آیینی است.

وی تاکید کرد: اگر کسی برای حسینیه‌ای فعالیت یا اطعامی می‌کند، با ریا یا تظاهر و دورویی و نفاق همراه شود، تبدیل به آسیب می‌شود، «لاتبدلوصدقاتکم بالمن و الاذی» انسان اگر یک خدمتی برای سیدالشهدا (ع) می‌کند و قصد ترویج آن را دارد اگر از این آسیب‌ها مواظبت نکند، باطل می‌شود.

انتهای پیام/80004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول