اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

عظمت عزاداری به پیام اصیل آن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عظمت و شوکت عزاداری‌های مردم حسینی استان اردبیل به پیام و محتوای غنی مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌هاست.

عظمت عزاداری به پیام اصیل آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست تخصصی کانون مداحان و شعرای اردبیل، اظهار داشت: مداحان و مرثیه‌سرایان استان اردبیل باید از خواندن اشعار بی‌محتوا و فاقد پیام فاخر و غنی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مداحان ما با استفاده از آهنگ‌های سنتی و اشعار دارای پیام و غنای خاص می‌توانند بهترین انتقال‌دهنده فرهنگ و آموزه‌های عاشورایی و کربلایی باشند که در این زمینه وظیفه و رسالت مداحان و شعرا سنگین است.

ستوده، ضرورت مخاطب‌شناسی را در حوزه مداحی یادآور شد و خاطر نشان کرد: اگر مداح متناسب با شأن و شوکت دستگاه سید‌الشهدا (ع) اقدام به تدارک برنامه کند قطعاً با استقبال مردمی و همراهی آنها مواجه می‌شود و بالاتر از آن پاداش این کار خود را از صاحب اصلی مراسم حضرت سیدالشهدا (ع) دریافت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری کانون مداحان و شعرای استان اردبیل در یک دهه اخیر اضافه کرد: این کانون با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مستمر برای مداحان و شعرا سعی می‌کند در کنار آسیب‌شناسی بستری را فراهم کند تا بهترین پیام‌ها از طریق عالی‌ترین شعر و زیبا‌ترین مداحی‌ها انتقال یابد.

ستوده بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به پرهیز از بدعت‌ها و اعمال ناشایست در عزاداری‌ها نیاز داریم چرا که اردبیل به‌عنوان قلب تپنده عزاداری حسینی از طریق صدها کانال و رسانه داخلی و مخاطبان آن مورد رصد قرار می‌گیرد تا مبادا کوچکترین انحراف، بزرگترین آسیب را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با تدارکی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای ماه محرم و صفر در نظر گرفته بتوانیم به سرعت زمینه و بستر برگزاری آبرومند عزاداری‌های ماه محرم را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول