اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

بدعت‌های موجود در عزاداری‌ها تهدیدی برای نهضت عاشوراست

امام جمعه موقت زنجان گفت: بدعت‌های موجود در عزاداری‌ها تهدیدی برای نهضت عاشوراست.

بدعت‌های موجود در عزاداری‌ها تهدیدی برای نهضت عاشوراست

سید یعقوب موسوی امروز در گفت‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فرضیه مهم از فرایض الهی است.

امام جمعه موقت زنجان این فرایض را از مظلوم‌ترین فرایض دینی عنوان و خاطرنشان کرد: در 300 آیه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

موسوی علت تاکید قرآن بر امر به معروف و نهی از و منکر را نشات گرفته از اهمیت آن عنوان و تصریح کرد: در این آیات بارها آمده است که در هر قومی باید گروهی به امر به معروف مردم مبادرت نمایند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را جزو فطرت انسان دانست و افزود: انسان فطرتاً به امر نیک علاقه‌مند و از بدی بیزار است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر  واجب عقلی است، اضافه کرد: گناه همچون آتش است که وقتی شعله‌ور شود همه افرادی را که در کنار آن هستند را در برمی‌گیرد.

موسوی با اشاره به مثال کشتی پیامبر در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم باید همواره مراقب و محافظ جامعه خود باشند تا در صورت بروز گناه مانع آن شوند.

این مسئول از وجود برخی بدعت‌های زشت در عزاداری‌ها خبر داد و اضافه کرد: این رفتارها جزو منکرات است و مسلمان و بزرگان دین باید مانع بروز چنین رفتارهایی شوند.

امام جمعه موقت زنجان مردم را به دوری از این بدعت‌ها دعوت کرد و هشدار داد: این مسائل تهدیدی برای انقلاب بزرگ امام حسین(ع) به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید و رهبر معظم آگاه‌سازی‌های لازم را در این زمینه برای مردم فراهم کرده‌اند، اذعان داشت: بی‌اطلاعی از دین، خلط خرافات با مسائل دینی و شعرهای بی‌محتوا از نمونه‌های بارز این کج‌روی‌ها در عزاداری سید الشهداست.

انتهای پیام/‌73002/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول