اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین(ع):

استفاده از آلات موسیقی آسیب دسته‌های عزاداری است

مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین علی(ع) گفت: علم‌بری و استفاده از آلات موسیقی از آسیب‌های دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) است.

استفاده از آلات موسیقی آسیب دسته‌های عزاداری است

حجت‌الاسلام محمد لاکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، ماه محرم را ظرفیتی برای انتشار معارف الهی در جامعه دانست و اظهار کرد: تمام مردم به‌ویژه جوانان به صورت چشمگیر در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

وی بر دوری دسته‌های عزاداری از خرافه، پیرایه و بدعت‌ها تاکید کرد و افزود: عزاداری‌ها باید به صورت سنتی برگزار شود.

لاکانی سینه‌زنی را بهترین نوع عزاداری سنتی خواند و بیان کرد: علم‌بری و استفاده از آلات موسیقی از آسیب‌های دسته‌های عزاداری است.

مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین علی (ع) از اعزام روحانیون در ایام محرم به مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: روحانیون برای تبلیغ دین به صورت هجرت بلندمدت و کوتاه‌مدت به مناطق اعزام می‌شوند.

وی مدت هجرت بلندمدت مبلغان را یک سال عنوان کرد و گفت: هجرت کوتاه‌مدت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان، دهه نخست محرم، دهه آخر صفر، فاطمیه نخست، فاطمیه دوم و در ایام ملی مانند دهه فجر انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

لاکانی اولویت اعزام مبلغان را به مناطقی دانست که روحانی کمتری دارند و خاطرنشان کرد: عزاداری ارزشمند است که روحانی در آنجا حضور داشته باشد و این امر از بیراهه رفتن هیئت‌های عزاداری جلوگیری می‌کند.

*اعزام 250 روحانی از قم به گیلان

سرپرست تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه در ایام محرم 250 نفر روحانی از حوزه علمیه قم به استان اعزام شدند، یادآور شد: مدت تبلیغ روحانیون مذکور 12 روز است و پس از این مدت به قم برمی‌گردند.

وی آشنایی نوجوانان و جوانان با احکام اسلامی و قرآنی را از جمله فعالیت مبلغان در ایام محرم ذکر کرد و افزود: مردم در مناطق مختلف از مشاوره روحانیون برخوردار می‌شوند.

لاکانی برطرف کردن شبهات را از فعالیت‌های مبلغان دینی در مناطق مختلف استان دانست و اظهار کرد: روحانیون با اعزام به مناطق مختلف به شبهات جوانان پاسخ می‌دهند و نسل جوان را از اضطراب خارج می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین علی (ع) درخواست مبلغ از حوزه‌های علمیه را بسیار خواند و بیان کرد: نبود خانه عالم در روستاها از مشکلات اعزام مبلغان است.

وی با اشاره به هجرت بلندمدت 70 نفر روحانی در گیلان، تصریح کرد: مبلغان مذکور در ایام محرم روستاهایی که روحانی ندارند را پوشش می‌دهند.

*گیلان 80 خانه عالم دارد

لاکانی خواستار استفاده از اعتبارات دولتی برای ساخت خانه عالم در نقاط مختلف گیلان شد و گفت: 80 خانه عالم در استان وجود دارد و به 300 خانه عالم دیگر نیاز داریم.

سرپرست تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه گیلان استفاده از خیران در ساخت خانه عالم را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: ساخت خانه عالم دارای برکات بسیاری برای خیران در آخرت است.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول