اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

ثبت‌نام هنرمندان صنایع دستی قزوین در آزمون گواهی صلاحیت حرفه‌ای

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: هنرمندان صنایع دستی این استان برای برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار در آزمون گواهی صلاحیت حرفه‌ای ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام هنرمندان صنایع دستی قزوین در آزمون گواهی صلاحیت حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار داشت: آموزش در صنایع دستی و هنرهای سنتی علاوه بر حفظ و نگهداری به توسعه و ترویج این هنر در جامعه کمک کرده و با گستردگی که دارد، می‌تواند در بخش اقتصاد خانواده نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به مزایای بیمه تأمین اجتماعی و آزمون صلاحیت حرفه‌ای افزود: در راستای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر اساس تاریخ زمان‌بندی شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، آزمون گواهی صلاحیت حرفه‌ای با حضور نمایندگان فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی استان برگزار می‌‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: 13 هنرمند در رشته‌های سفالگری، سراجی، گلیم‌بافی، منبت معرق و سرمه‌دوزی برای شرکت در آزمون مذکور که در ماه آتی برگزار می‌شود ثبت‌نام کردند.

قاسمی یادآور شد: ثبت‌نام آزمون مذکور از طریق سایت آزمون ادواری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت می‌پذیرد و متقاضیان پس از ثبت‌نام با ارائه مدارک لازمه به این اداره کل برای آزمون به این اداره کل مراجعه می‌کنند.

گفتنی است؛ هنرمندان و صنعتگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3367121 واحد بازرگانی و بیمه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس بگیرند.

انتهای پیام/77002/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول