اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

صادرات قریب به 3 میلیون دلاری صنایع دستی/برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عراق

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 854 هزار دلار بوده است.

صادرات قریب به 3 میلیون دلاری صنایع دستی/برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عراق

نصرت‌الله سپهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 854 هزار دلار بوده است.

سپهر ادامه داد: ارزش وزنی صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه در 6 ماهه نخست سال‌جاری، 42 هزار 768 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم ارزش صنایع دستی را به‌خوبی نشان دهیم، تصریح کرد: برای توسعه و احیای هنرهای صنایع دستی برنامه‌های خوبی اجرا شده و پس از چند سال از وضعیت غیرفعال در آمده است.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، هنرمندان خود را باور کرده‌اند و بیش از 6 هزار گیوه‌باف و سه هزار گلیم‌باف سنتی در استان کرمانشاه به ‌طور تمام وقت فعالیت می‌کنند.

این مسئول میزان صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه در سال گذشته را هشت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و افزود: چهارچوب‌های یونسکو را رعایت کرده‌ایم و توانمندی‌های گذشته را به جهانیان نشان داده‌ایم.

سپهر نزدیکی کشور عراق از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی و ورود روزانه بیش از یک‌هزار کامیون عراقی به استان کرمانشاه را عامل مهمی در افزایش صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از صنایع دستی استان کرمانشاه به‌صورت چمدانی از استان خارج می‌شود و این میزان از فروش صنایع دستی قابل محاسبه نیست.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اصالت، کاربردی بودن و مواد مرغوب صنایع دستی استان کرمانشاه را عامل اساسی در فروش بیشتر آن عنوان کرد.

سپهر برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای ایجاد ارتباط بین مردم و هنرمندان در ایام مختلف سال، ارائه تسهیلات و پرداخت بخشی از بیمه هنرمندان صنایع دستی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که برای حمایت از این بخش انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: حدود 70 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمانشاه وجود دارد و آموزش‌های هنرهای صنایع دستی را به‌صورت رایگان برای آن‌ها برگزار می‌کنیم.

سپهر در پایان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عراق خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عراق در دستور کار قرار دارد که اطلاعات بیشتر با به نتیجه رسیدن اقدامات به اطلاع مردم و علاقه‌مندان می‌رسد.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول