اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان فارس

تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی به 700 کارگاه رسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی در سطح این استان به 700 کارگاه افزایش یافت.

تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی به 700 کارگاه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج بخش با اشاره به این که یکی از افتخارات اقوام و ملل مختلف، صنایع دستی و بومی آن قوم و ملت است، اظهار داشت: بررسی استعداد و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در اقتصاد جوامع یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز هر جامعه‌ای است.

وی بیان کرد: در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی، برنامه‌ریزی آموزشی با توجه به ایجاد اشتغال، می‌تواند در رفع بیکاری جامعه، نقش موثری داشته باشد.

سرپرست این اداره کل یکی از پتانسیل‌های قابل ملاحظه فارس را صنایع دستی این استان اعلام کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه فارس و در راستای توسعه آموزش صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این استان پهناور، این اداره کل، آموزش صنایع دستی را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده و در همین راستا در سال جاری 904 نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این استان آموزش دیده‌اند.

تاج بخش، کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی راه‌اندازی شده استان فارس در سال جاری را 30 کارگاه با سرمایه‌گذاری حدود 15 میلیارد ریال در رشته‌های گلیم‌بافی، منبت، معرق، هم‌جوشی شیشه، گره‌چینی، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ساخت سازهای سنتی و شیشه‌گری سنتی با میزان اشتغال‌زایی 252 نفر اعلام کرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر 700 کارگاه صنایع دستی فعال با اشتغالزایی هزار و 120 نفر در سطح استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول