اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد

صدور 2.7 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی از خوزستان به سایر کشور‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 700 هزار دلار صادرات صنایع دستی از خوزستان به سایر کشور‌ها داشته‌ایم.

صدور 2.7 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی از خوزستان به سایر کشور‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران در خوزستان اظهار کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 700 هزار دلار صادرات صنایع دستی از خوزستان به سایر کشور‌ها داشته‌ایم.

وی با اشاره به آمار سال قبل در این حوزه افزود: سال گذشته در خوزستان یک میلیون و 700 هزار دلار در شش ماه نخست سال صادرات صنایع دستی انجام شده بود که این آمار در سال‌جاری با 150 درصد رشد همراه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به شرایط کنونی صنایع دستی استان تصریح کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا صادرات صنایع دستی خوزستان را به سالی 10 میلیون دلار برسانیم و این مسئله را می‌توان محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان داشته‌های زیادی در بخش صنایع دستی دارد، گفت: فعالیت 30 رشته در خوزستان در بخش صنایع دستی باعث شده است تا توانمندی‌های این استان در بخش صنایع دستی بسیار زیاد باشد و به این دلیل از همه توان برای احیای رشته‌های منسوخ شده استفاده می‌کنیم.

*حمایت از صنایع دستی در نمایشگاه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: در نمایشگاه صنایع دستی خوزستان که از روز پنج شنبه عصر فعالیتش آغاز می‌شود، بیش از 255 غرفه با مشارکت 255 صنعت‌گر مشارکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولویت با صنعت‌گران خوزستانی است، گفت: در توزیع غرفه‌ها 90 صنعتگر از سراسر کشور و 165 صنعت‌گر از خوزستان شرکت دارند.

حیدری خاطر نشان کرد: از هیچ صنعتگری هزینه‌ای برای در اختیار قرار دادن غرفه، اسکان و غذا دریافت نشده است و همه این امکانات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از نهادهایی که در عرصه صنایع دستی فعال هستند مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، زندان‌ها و... نیز با در اختیار قرار دادن غرفه حمایت شده است.

*درخواست احداث نمایشگاه دائمی در کشورهای خلیج فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از کشورهای حاشیه خلیج فارس درخواست‌های مکرری برای برپایی نمایشگاه دائمی دریافت شده است و در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: در سال‌ جاری علاوه بر برپایی نمایشگاه در آبان ماه، نمایشگاهی نیز در بهمن ماه برگزار می‌کنیم و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز نمایشگاه برپا می‌شود.

حیدری در پایان گفت: در حال حاضر تاکنون نمایشگاه بصره و قطر قطعی شده است و در حال رایزنی برای برپایی نمایشگاه در سایر کشورهای همسایه هستیم.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول