اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

حضور هنرمند قزوینی در نمایشگاه صنایع دستی برلین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از حضور هنرمند قزوینی در نمایشگاه صنایع دستی برلین خبر داد.

حضور هنرمند قزوینی در نمایشگاه صنایع دستی برلین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی، گفت: حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های معتبر کشوری و جهانی، علاوه بر معرفی آثار هنری آنها می‌تواند محلی برای آشنایی این عزیزان در بازار جهانی بوده و زمینه‌ای برای خلاقیت و نوآوری ایجاد کند.

وی با اشاره به آثار ارائه شده در نمایشگاه Import Shop Berlin افزود: خوشبختانه هنرمندان ایرانی به خصوص قزوینی در خلق آثار منحصر به فرد دستی توانا دارند؛ از جمله این هنرها که برای اولین بار در جهان صورت گرفته، حکاکی کامل قرآن کریم بر روی عقیق است که با استفاده از تکنولوژی نانو توسط هنرمند برجسته ایرانی میلاد رجبی صورت پذیرفته که برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی، نقش نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات صنایع دستی در سراسر دنیا را مهم دانست و بیان داشت: یکی از راهکارهای معرفی، توسعه و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی ایجاد نمایشگاه‌ها با رویکردهای متنوع است که می‌تواند به ابتکار و نوآوری در این صنعت کمک نموده و گردشگران بسیاری را جهت بازدید و خرید از نمایشگاه‌ها ترغیب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، نمایشگاه و فروشگاه جهانی صنایع دستی برلین را بستری مناسب برای رشد محصولات صنایع دستی برای کشورهای رو به توسعه خواند و تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، زمینه برای رقابت این کشورها با مدل‌ها و طرح‌های مرغوب و جدید در بازار تجارتی اروپا فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است؛ چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای برلین آلمان از تاریخ 13 تا 17 نوامبر 2013 برابر با 22 تا 26 آبان 1392 در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2667/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول