اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تاکید کرد

لزوم توسعه آموزشگاه‌های صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند افزایش کمی و کیفی رشته‌های آموزشی صنایع‌دستی طی چند سال اخیر، خواستار توسعه آموزشگاه‌های صنایع دستی به ویژه در شهرستان‌های دارای ظرفیت بالای این استان شد.

لزوم توسعه آموزشگاه‌های صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن نامورمطلق ظهر امروز در بازدید از موزه زنده سفال و انجمن دوستداران سفال استان، گفت: انجمن‌های صنایع دستی ظرفیتی دارند که مراکز علمی می‌توانند با برقراری ارتباط دوطرفه با آنها آموزش حرفه‌ای صنایع دستی را کاربردی‌تر و غنی‌تر کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سمن‌‌ها و انجمن‌های صنایع‌دستی و هنرمندان فعال در آنها، گفت: وجود موزه زنده سفال و فعالیت انجمن دوستداران سفال آذربایجان‌شرقی در تبریز در این ساختمان همچون تولید، فروش و نمایش موزه‌ای یک امتیاز بزرگ برای صنایع‌دستی سفال این استان است.

نامورمطلق با بیان اینکه در این انجمن آموزش سفالگری به صورت تعلیمی و علمی است، از احیای رشته‌های سفالگری همچون نقاشی روی سفال در آذربایجان‌شرقی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن روند افزایش کمی و کیفی رشته‌های آموزشی صنایع‌دستی در آذربایجان شرقی طی چند سال اخیر، خواستار توسعه آموزشگاه‌های صنایع دستی به ویژه در شهرستان‌های دارای ظرفیت بالای این استان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به واگذاری موضوع آموزش این اداره کل به بخش خصوصی در راستای توانمندسازی این بخش‌ها در استان یادآور شد: آموزش رشته‌های سفال در آذربایجان‌شرقی از چند سال پیش تاکنون به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

تراب محمدی افزود: موزه زنده سفال و انجمن دوستداران سفال استان به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های این رشته آموزش رشته‌های مرتبط با سفالگری را زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان به عهده دارد.

وی با اشاره به تقاضای بسیار بالای آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان خاطر نشان کرد: تقاضای فراوانی که برای یادگیری رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد باعث شده تعداد آموزشگاه‌های موجود برای این علاقمندان کافی نبوده و افزایش تعداد و رشته‌های آموزش داده شده در شهرستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

محمدی همچنین احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ و فراموش شده را از دیگر اقداماتی خواند که منجر به گسترده‌تر شدن رشته‌های آموزشی مورد تقاضا در استان شده است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول