اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

اعزام 1200 مبلّغ دینی به مناطق مختلف استان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با فرا رسیدن ماه محرم یک‌هزار و 200 مبلغ به نقاط مختلف استان زنجان اعزام می‌شود.

اعزام 1200 مبلّغ دینی به مناطق مختلف استان زنجان

حجت‌السلام اذن‌الله خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر مبلّغان غیر بومی وارد استان زنجان شده‌اند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نقاط مختلف استان شامل شهرها، بخش‌ها و روستاها اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم جلسه‌ای به بخشداران استان زنجان تشکیل شد که به تبع آنها نیز جلسه‌ای با اهالی روستا، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی تشکیل دادند، تصریح کرد: در این جلسات تاکید بر این بود که محل استقرار مبلغین آماده‌سازی شود و آنها بلافاصله در محل مورد نظر مستقر شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراکز استقرار مبلغین و روحانیون آماده شده بود و به محض ورود آنها، اعزام صورت گرفت.

خدایی به برگزاری همایشی ویژه مبلغین در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این همایش به روش تبلیغ و گفتار در قرآن کریم پرداخته شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تبیین وضعیت کشور، بصیرت‌افزایی، تبیین فرهنگ عاشورا، پاسخ‌گویی به شبهات مردم و دقت به محتوای سخنرانی توسط مبلیغن مورد تاکید سازمان تبلیغات قرار گرفته است، ادامه داد: کتابی نیز در این راستا ویژه ماه محرم سال‌جاری تنظیم شده که به عنوان ره توشه به مبلغین تحویل داده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حمایت از هیئت‌های مذهبی و همایش‌هایی که در این هیئت‌ها برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سال‌جاری به شمار می‌رود، اذعان داشت: این اداره کل در زمینه صدور مجوز به هیئت‌های مذهبی نیز فعالیت می‌کند.

خدایی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نیز هیئت‌هایی که مجوز لازم را ندارند به اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی کند، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی نباید بدون مجوز فعالیت کنند.

این مقام مسئول در ادامه در زمینه وجود خرافات در برخی از عزاداری‌ها نیز یادآور شد: عزاداری‌ها باید محتوای عقلانی به خود گرفته و براساس منابع قرآنی و وحی باشند.

وی ابراز داشت: برخی از اشعار خرافاتی دارند که باید از این موارد پرهیز کرد تا دشمنان نیز سوء استفاده نکنند.

انتهای پیام/73006/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول