اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس آموزش و پرورش چرام تشریح شد

برنامه‌های مدارس چرام در ماه محرم

رئیس آموزش و پرورش چرام برنامه‌های مدارس چرام در ماه محرم را تشریح کرد.

برنامه‌های مدارس چرام در ماه محرم

محمدقلی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: محرم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه سوگواری و ماه عشق، ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، و ماه فانی شدن و به ابدیت پیوستن است.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان اینکه نهضت عاشورا حقیقتی را آشکار کرد که در هجوم فتنه و تحریف گم شده بود، عنوان کرد: عاشورا نمایش پرشکوهی است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود.

وی عاشورا را نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر دانست و گفت: حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، اما عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می‌کشد که توجه همه عالم را به خود معطوف می‌سازد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش چرام در ماه محرم از شروع صبحگاه با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی در مدارس چرام خبر داد.

وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، در اولین روز از دهه اول محرم دانش‌آموزان چرامی به سوگ نشسته و به یاد سرور شهیدان حسین‌بن علی (ع) به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

جمالی اضافه کرد: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در روزهای محرم مراسم زیارت عاشورا، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و تقسیم نذورات در مدارس برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه از روحانیون برای سخنرانی دعوت خواهد شد، عنوان کرد: همچنین امروز صبح دانش‌آموزان آموزشگاه حضرت زینب (س) در سوگ سالار شهیدان حسین‌بن علی(ع) و یارانش به سوگ نشستند و بعد از برگزاری زیارت عاشورا به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/82002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول