اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از صبح فردا صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم دهه اول محرم در حرم امامزادگان شیراز

به مناسبت نخستین دهه محرم‌الحرام، در حرم مطهر امامزادگان شیراز، مراسم ویژه این ایام و سخنرانی‌هایی در این زمینه برپا می‌شود.

برگزاری مراسم دهه اول محرم در حرم امامزادگان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به مناسبت فرارسیدن ایام محرم الحرام، ویژه‌برنامه‌هایی در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) و سید علاء‌ الدین حسین(ع) برگزار خواهد شد.

هر ساله در ایام محرم، حرم مطهر امام‌زادگان شیراز با برنامه‌های سوگواری، میزبان عزاداران حسینی است که امسال نیز مانند سال‌های پیش، در حرم مطهر این امام‌زادگان مراسم خود را در قالب طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» اجرا خواهند کرد.

محور این مراسم، برگزاری زیارت عاشورای حسینی، سخنرانی، روضه‌خوانی و عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) و برپایی خیمه معرفت است که عموم مردم می‌توانند از این خدمات فرهنگی و دینی بهره‌مند شوند.

بنا بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا صورت گرفته است که با دعوت از سخنرانان بنام کشوری و مداحان اهل‌بیت(ع) تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود که در همین راستا در حرم مطهر علی‌بن حمزه (ع) مراسمی در دهه اول محرم از ساعت شش تا هشت صبح با زیارت عاشورای حسینی و سخنرانی و بعد از نماز مغرب و عشا نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینیان و مداحی کربلایی علی پور پخش برگزار می‌شود.

حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین(ع) نیز به مدت 13 شب بعد از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی خواهد بود که 10 شب اول محرم حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز و سه شب بعد از آن نیز حجت‌الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین هر شب از ساعت 9 تا 12 شب حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین میزبان دسته‌های سینه‌زنی و هیئت‌های عزدارای خواهد بود که هیئت امنا و خدام حرم به استقبال آنان خواهند رفت و همچنین ایستگاه صلواتی نیز در حرم مطهر هر شب برقرار خواهد بود.

همچنین در این دهه هر روز صبح از ساعت شش تا هشت، حوزه علمیه مولی‌الموحدین (ع) واقع در خیابان ساحلی جنوبی، حدفاصل پل علی ابن‌حمزه (ع) و پل علی‌ابن ابیطالب (ع)، با میزبانی و حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، شاهد برپایی باشکوه مراسم عزاداری، قرائت دعا و سخنرانی خواهد بود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول