اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران:

2 هزار مبلغ ‌از مشهد و قم برای ماه محرم به مازندران دعوت شدند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 2 هزار مبلغ و روحانی از قم و مشهد برای دهه نخست محرم به مازندران دعوت شدند.

2 هزار مبلغ ‌از مشهد و قم برای ماه محرم به مازندران دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی تریبون معارف اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در حیطه وظایف خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتقادی فعالیت می‌کند، افزود: امسال در بخش اعزام در دهه نخست محرم بیش از دو هزار روحانی و مبلغ از شهرهای قم و مشهد دعوت شدند.

شکریان با تاکید براینکه هیچ مجلس عزاداری بدون مبلغ معنا پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: گردهمایی توجیهی برای هیئت امنای تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد.

وی با اعلام اینکه مازندران بیش از 4 هزار هیئت مذهبی دارد، افزود: 2 هزار هیئت مذهبی در مازندران مجوز فعالیت دارند و طبق منشور مذهبی که در 17 بند تدوین شده است مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند.

شکریان از وجود 2 هزار مداح شناسایی شده در مازندران خبر داد و گفت: مداحان مازندرانی دوره آموزشی را در سه مرحله گذرانده و از مقتل‌های معتبر، کتاب‌های اشعار حماسی قیام عاشورا و وبلاگ کانون مداحان استفاده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه امسال برای مداحان مازندرانی کارت مجوز با شرایط سازمان تبلیغات صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی و نظارت در این ایام نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: برای هماهنگی دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری از نیروی انتظامی استفاده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران پیگیری برخی از آسیب‌های اجتماعی را صنفی عنوان کرد و افزود: آرایش‌های عاشورایی آسیب خطرناکی است که بر فرهنگ قیام امام حسین (ع)که همان امر به معروف و نهی از منکر بود می‌زند.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول