اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی کوهبنان:

کوهبنان مهد بازی‌های محلی و بومی است

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی کوهبنان گفت: کوهبنان مهد بازی‌های محلی و بومی است و در حال حاضر در تلاش برای احیای این بازی‌ها هستیم.

کوهبنان مهد بازی‌های محلی و بومی است

منصور جعفری امروز در حاشیه آیین عزاداری محرم ورزشکاران کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: هیئت ورزشی روستایی از سال قبل فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز و تاکنون در مناسبت‌های مختلف نسبت به برگزاری برنامه و مسابقات مختلف اقدام کرده است.

وی ادامه داد: کوهبنان مهد بازی‌های محلی و بومی است به گونه‌ای که در گذشته بازی‌هایی نظیر یه‌گو دوگو سه‌گو، ده بیست، گت، ماچلوس، دنده‌بازی، تخم‌مرغ بازی، هفت‌سنگ، چوگان بازی، چوب‌پل، شاه وزیر، چار باقلا با شور و هیجان خاصی در بین دختران و پسران کوهبنانی ایجاد می‌کرد.

جعفری تصریح کرد: گر چه بر اثر گذشت زمان و گسترش صنعت بسیاری از این بازی‌ها به فراموشی سپرده شده و فقط نامی از آنان باقی است، اما چوگان‌بازی و چوب‌پل بازی همچنان در ایام نوروز و تعطیلات پایان هفته با حضور علاقمندان به این رشته‌ها با شور و هیجان خاصی در محلات مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی و محلی کوهبنان گفت: به همت فرماندار شهرستان بسیاری از این بازی‌ها که در آستانه فراموشی بود جان تازه به خود گرفت و تاکنون چندین جشنواره در سطح شهرستان برگزار شده و در آخرین مرحله تعدادی از ورزشکاران بومی و محلی کوهبنان در قالب چهار تیم کشتی کویری و گردوبازی آقایان و هفت‌سنگ و ماچلوس بانوان در جشنواره بازی‌های روستایی و بومی محلی استان کرمان که در روستای تاریخی میمند برگزار شد، شرکت کردند.

وی ابراز داشت: ورزشکاران کوهبنانی پس از یک رقابت سخت و نفس‌گیر موفق به کسب مدال طلا در رشته کشتی کویری و یک مدال برنز و پس از تیم شهرستان سیرجان به عنوان نایب قهرمان استان انتخاب شدند.

جعفری تصریح کرد: بانوان کوهبنانی نیز که با آمادگی کامل در این جشنواره شرکت کرده بودند به دلیل بالا بودن سطح مسابقات و رقابت سنگین موفق شدند در رشته ورزشی ماچلوس مقام چهارم استان کرمان را به خود اختصاص دهند.

وی بیان داشت: در آینده نزدیک به مناسبت دهه مبارک فجر و آغاز سال جدید و نوروز 93، دو جشنواره ورزشی بازی‌های بومی و محلی در شهرستان برگزار و علاقمندان به این رشته می‌توانند در روستاها با مراجعه به مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاران و در مرکز شهرستان با مراجعه به اداره ورزش و جوانان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش فارس، همزمان با نخستین روز از ماه محرم جمعی از جوانان ورزشکار و بسیجی شهرستان کوهبنان عضو هیئت ورزش‌های بومی و محلی با حضور در حرم مطهر امامزاده سیدسلیمان و جوار قبور مطهر شهیدان ضمن قرائت زیارت عاشورا یاد و خاطره تمام ورزشکاران را گرامی داشتند.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول