اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‌غربی اعلام کرد

برگزاری مسابقات ورزشی بین کتابداران آذربایجان غربی

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‌غربی از برگزاری مسابقات والیبال و تنیس ویژه آقایان، به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب خبر داد.

برگزاری مسابقات ورزشی بین کتابداران آذربایجان غربی

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب اظهار داشت: ورزش نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های جسمی، روحی و روانی داشته و  در کاهش اضطراب، افسردگی و تقویت روحیه اعتماد بنفس میان جوانان می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش ساعات مطالعه افراد تأکید و تصریح کرد: البته توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی باید در کنار توسعه و ترویج ورزش و تحرک جسمانی مورد توجه قرار گیرد تا از عوارض مربوط به یکجانشینی که عموماً از عوارض مطالعه طولانی مدت و مکرر کتاب مطرح می‌شود، پیشگیری کرد.

فیروز در این ارتباط از برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته کتاب خبر داد و گفت: این مسابقات در راستای بزرگداشت هفته کتاب و توسعه و ترویج ورزش میان کتابداران فعال استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا مسابقات چهار‌جانبه والیبال و تنیس روی‌میز میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی ارومیه، کتابخانه مرکزی و کارشناسان ستادی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‌غربی به زمان برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات از ششم آبان ماه آغاز شده و تا پایان هفته کتاب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در پایان این مسابقات که با هدف توسعه و ترویج ورزش همگانی و حفظ روحیه شادابی و نشاط در میان کتابداران کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود، از تیم‌های برتر و نفرات برگزیده مسابقات با اهدای جوایز نفیس تقدیر خواهد شد.

فیروز بر لزوم اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در جامعه تأکید و افزود: برای داشتن فکر سالم، باید به دنبال جسم و روحی سالم نیز بود که ورزش ضمن جلوگیری از بروز بیماری‌های جسمی، سلامت روانی افراد را نیز تضمین می‌کند.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول