اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

پیش از رسیدن به تفاهم خود را متعهد به ازدواج نکنید

استاد دانشگاه با اشاره به لزوم تقدم تفاهم بر تعهد در انتخاب همسر گفت: قبل از رسیدن به تفاهم خود را متعهد به ازدواج نکنید.

پیش از رسیدن به تفاهم خود را متعهد به ازدواج نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی طهماسبی ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) جیرفت با بیان اینکه باید به سبک زندگی اهمیت داد، اظهار داشت: هدف از آفرینش انسان نجات، رستگاری و زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی است.

وی افزود: نخستین چیزی که در سبک زندگی به آن می‌توان اشاره کرد، بحث تشکیل خانواده و ازدواج است، زیرا اساس و بنیان زندگی تشکیل خانواده است.

طهماسبی با بیان اینکه از هر هشت ازدواج در استان کرمان یکی به طلاق منجر می‌شود، تصریح کرد: 80 درصد طلاق‌های توافقی از سوی زنان است که 40 درصد این زنان در دوران عقد یا کمتر از سه سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج اتفاقی است که یک‌بار در زندگی رخ داده و نمی‌توان آن را تجربه کرد و این انتخاب فقط برای انتخاب همسر نیست، بلکه انتخاب مادر و پدر برای فرزندان است.

استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های ازدواج موفق گفت: این ازدواج عاقلانه، به‌موقع، آسان و پایدار است، پایداری ازدواج به دلیل عدم اشتباه در انتخاب همسر است و ازدواج‌های اجباری، نداشتن ملاک برای انتخاب همسر و یا داشتن ملاک‌های غلط و ازدواج از طریق روابط قبلی ناموفق هستند.

طهماسبی ابراز داشت: انجام واجبات و ترک محرمات، امانتداری و راستگویی از شاخصه‌های دینداری هستند و پیروی از ولایت داشتن حسن خلق و اصالت خانوادگی از جمله ویژگی‌های همسر خوب است.

وی با بیان اینکه دختر و پسر باید برای ازدواج در هفت چیز تناسب داشته باشند، افزود: زوجین باید تناسب دین و مذهب، سن، تحصیلات، دارایی و همچنین تناسب جنسی با یکدیگر داشته باشند، زیرا 80 درصد طلاق‌ها ناشی از اختلاف‌های جنسی است.

وی اظهار داشت: تحقیقات برای ازدواج باید در محل کار، محل تحصیل و زندگی و از خانواده و فامیل و مراجع رسمی مانند پایگاه‌های بسیج محله انجام شود، محققان باید دو یا سه نفر و زن و مرد باشند و در این تحقیقات سئوال‌ها به شکل تستی مطرح نشود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه زمان تحقیق قبل از خواستگاری است و کسی که تحقیق می‌کند باید متدین، فهیم، خیرخواه و آشنا به مسائل ازدواج باشد، تصریح کرد: در ازدواج وسواس نداشته باشید، اما دقت داشته باشید، ازدواج پیوند دل‌ها و قلب‌ها است.

طهماسبی با اشاره به لزوم تقدم تفاهم بر تعهد در انتخاب همسر گفت: قبل از رسیدن به تفاهم خود را متعهد به ازدواج نکنید، قبل از ازدواج چشم‌ها را باز و بعد از ازدواج چشم‌ها را ببندید.

انتهای پیام/80002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول