اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهمنامه همکاری بین بانک مهر ایران و شفا

فقط اعضای شبکه فعالان ازدواج استان یزد وام جهیزیه دریافت می‌کنند

رئیس شبکه فعالان ازدواج استان یزد از تخصیص وام 2 میلیون تومانی خرید جهیزیه به اعضای شبکه فعالان ازدواج استان یزد با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و خیران استان یزد خبر داد.

فقط اعضای شبکه فعالان ازدواج استان یزد وام جهیزیه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی پارسانیا پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه شبکه فعالان ازدواج (شفا) و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، طرح مهر 2 در استان یزد به مرحله اجرا در می‌آید و اعضای شبکه فعالان ازدواج می‌توانند از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: شبکه فعالان ازدواج با رویکرد کاهش هزینه‌های ازدواج، در صدد ترویج فرهنگ ازدواج آسان است و در این مسیر ضمن حمایت از زوج‌های جوان عضو در این شبکه از ظرفیت‌های مردمی و سایر ارگان‌ها نیز استفاده می‌کند.

رئیس شبکه فعالان ازدواج استان یزد یادآور شد: تلاش شده تا از ظرفیت خیران ازدواج نیز در این مسیر استفاده شود و بخشی از سرمایه خیران به صورت وام در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد و ضمانت‌های بازپرداخت آن نیز توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از زوج‌ها دریافت می‌شود و جای نگرانی در زمینه بازپرداخت وجود ندارد.

پارسانیا عنوان کرد: در استان یزد مهریه‌های بالا و جهیزیه‌های سنگین مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در استان یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان مشکلات مالی را بهانه می‌کنند اما اگر ازدواج‌ها آسان گرفته شود با مبالغ اندک نیز می‌توان تشکیل خانواده داد.

پارسانیا ادامه داد: با حمایت خیران، این مبالغ می‌تواند به راه افتادن زندگی بسیاری از جوانان کمک کند و بسیاری از جوانان را از رسیدن به سن تجرد مطلق رهایی بخشد.

مدیرعامل شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در طرح مهر یک، خیران ازدواج، کمک‌های خود را که در قالب وام به جوانان پرداخت می‌شد، به یک حساب مشترک واریز می‌کردند اما در طرح مهر2، هر خیر حسابی به نام خود افتتاح می‌کند و مبلغ مورد نظر خود را در این حساب سپرده‌گذاری می‌کند.

محمدرضا پیمانی‌مجاور عنوان کرد: رقم موجودی حساب‌های خیران در قالب تسهیلات 2 میلیون تومانی به صورت 24 ماهه به زوج‌های جوانی که از سوی شبکه فعالان ازدواج استان یزد معرفی شوند، پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات جدای از وام ازدواج دولتی است و تنها زوج‌هایی می‌توانند از آن استفاده کنند که عضو شبکه فعالان ازدواج استان یزد باشند.

پیمانی‌مجاور همچنین خاطرنشان کرد: خیران نیز می‌توانند با افتتاح حساب پس‌انداز یا جاری در این طرح شرکت کنند و در سپرده‌گذاری آن‌ها نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و با هر رقم که مدنظر آن‌ها است‌، می‌توانند در طرح مهر 2 شرکت کنند.

گفتنی است، تفاهمنامه همکاری میان شبکه فعالان ازدواج و بانک مهر ایران استان یزد امروز طی مراسمی با حضور خبرنگاران در شعبه مرکزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول