اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان:

میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سن ازدواج به 15 تا 19 سال در بین دختران و 20 تا 25 سال در میان پسران کاهش یافته است گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند.

میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود امینی در جشنواره پیوند آسمانی که ظهر امروز در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: موضوع خانواده یکی از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است و باید در صدر توجه نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای ماه ذی‌الحجه قرار داریم و تاکنون 31 جشنواره پیوند آسمانی در سراسر کشور متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شده است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، اهداف این جشنواره را این گونه بیان کرد: این جشنواره با هدف ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار برگزار شده و در کنار آن، کارگاه‌های تخصصی بررسی آسیب‌های حوزه ازدواج برای خانواده‌ها شکل گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان از استان‌های فعال در امر تسهیل سازی ازدواج است تصریح کرد: در هنگام تلفیق دو سازمان و تبدیل آن‌ها به وزارت ورزش و جوانان، خوزستان به همراه استان زنجان در تدوین شیوه نامه‌ها و آئین نامه‌ها بسیار ریز و دقیق عمل کرد که امیدوارم این مسئله به استان‌های دیگر نیز تعمیم داده شود.

امینی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های ترویجی و پایدار و اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج به زوج‌های جوان نتایج مثبت بی‌شماری دارد، عنوان کرد: زوج‌های جوان با گذراندن مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند خانواده مستحکمی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد طلاق‌ها به علت عدم شناخت زوجین از یکدیگر است، اضافه کرد: عدم مراجعه به مراکز مشاوره، نبود برنامه‌ریزی صحیح، عدم شناخت زوج از یکدیگر و انجام نشدن تکالیف خانواده برخی از دلایل رشد طلاق است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان یکی از راه‌های کاهش طلاق را تشویق ازدواج‌های دانشجویی دانست و گفت: در آخرین آمار از 296 هزار ازدواج دانشجویی دو درصد منتهی به طلاق شده است.

وی در این خصوص افزود: در آمارگیری که در سال‌های 86 تا 89 انجام دادیم از 186 هزار ازدواج دانشجویی تنها هفت دهم درصد منتهی به طلاق شده بود.

*میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند

امینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ازدواج باید آسان، به هنگام، آگاهانه و پایدار باشد اذعان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته میانگین سن ازدواج، در دختران بین 20 تا 25 سال و در پسران بین 25 تا 30 سال بود که این رقم امسال به 15 تا 19 سال در بین دختران و 20 تا 25 سال در میان پسران کاهش یافته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به ناهماهنگی مبلغ وام ازدواج با وضعیت اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: در تامین اعتبار استان‌ها در امر ازدواج فعالیت آن‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم و البته قابل ذکر است که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در سال گذشته جز سه استان بر‌تر کشور در فعالیت در امر ازدواج بود.

انتهای پیام/72011/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول