اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان خبر داد

راه‌اندازی 300 مرکز مشاوره ازدواج در سال‌جاری

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی ما راه‌اندازی 300 مرکز مشاوره ازدواج در سال‌جاری بود که در مرداد ماه 60 مرکز آن آماده شد.

راه‌اندازی 300 مرکز مشاوره ازدواج در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود امینی پنج‌‌شنبه شب در جشنواره پیوندهای آسمانی در محل سینما بهمن این شهرستان با بیان اینکه ادغام ورزش و جوانان گستردگی رصد اقدامات در این حوزه را می‌طلبد اظهار کرد: نخستین موضوعی که در حوزه ازدواج جوانان مطرح می‌شود مسئله هزینه‌ها است.

وی با بیان اینکه باید مشاوره‌ها و شناخت پیش از ازدواج افزایش یابد اظهار کرد: گام اول باید وام ازدواج باشد که ما نیز در خصوص نحوه پرداخت آن نگاه انتقادی داریم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل کارگروه وام ازدواج از راه‌اندازی نخستین دفتر تخصصی ازدواج خبر داد.

526 هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند

امینی همچنین از آغاز به کار سامانه ملی ازدواج با حضور 10 بانک سخن گفت و افزود: در حالی که پیش از این ردیف اعتباری خاصی برای وام ازدواج وجود نداشت، پس از پیگیری‌های فراوان ردیف اعتباری برای این قضیه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه طی 7 ماهه امسال 526 هزار و 112 نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند تصریح کرد: یک میلیون و 518 هزار و 80 نفر نیز در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تأثیر 30 درصدی مشاوره‌های پیش از ازدواج در توفیق ازدواج‌ و کاهش طلاق‌ها گفت: در حال تأسیس مراکز مشاوره ازدواج در مرداد ماه جاری بودیم که این قضیه با دستور مجلس ملغی شد.

امینی افزود: پیش‌بینی ما راه‌اندازی 300 مرکز مشاوره ازدواج در سال‌جاری بود که در مرداد ماه 60 مرکز آن آماده شده بود به گونه‌ای که قصد ما این بود تا در برابر هر 6 هزار نفر یک مشاور وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی سایت‌های همسرگزینی از وجود 86 سایت غیرقانونی فعال در این حوزه خبر داد و افزود: وزارت ورزش و جوانان در حال حاضر ابزار قانونی برای برخورد با آنها را ندارد، اما از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی رصد می‌شوند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با یادآوری انعقاد تفاهمنامه توسط این معاونت با وزارت کشور اظهار کرد: طبق این مصوبه قرار شده سمن‌های تخصصی حوزه ازدواج و مشاوره تأسیس شوند.

امینی با اشاره به شناسایی 51 سمن تخصصی حوزه ازدواج در سال گذشته اظهار کرد: جلسه‌ای را با این سمن‌ها در تهران برگزار کردیم و قرار است جلسه دوم نیز در این رابطه در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شود.

وی از رشد 25 درصدی طلاق در سال‌جاری خبر داد و افزود: با این وجود در کشور ما به ازای هر 5 ازدواج یک مورد طلاق صورت می‌گیرد که در این زمینه نسبت به دنیا وضعیت بهتری داریم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین عوامل افزایش طلاق را عدم استفاده از مشاوره پیش از ازدواج و نبود شناخت زوجین از همدیگر و تکالیف خانواده‌ها عنوان کرد.

امینی با اشاره به اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج در چهار استان خوزستان، قم، قزوین و کرمان به صورت پایلوت نقبی هم به برخی اظهارنظرها در حوزه ازدواج دانشجویی زد.

وی تصریح کرد: طبق تحقیقات ما در ازدواج‌های دانشجویی از سال 86 تا 89 تنها 0.7 ازدواج‌ها منجر به جدایی شده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: از کل 296 هزار ازدواج دانشجویی در کل کشور تنها 2 درصد آن منجر به طلاق شده است.

امینی با اشاره به قول مساعد وزارت علوم برای ایجاد دفاتر ازدواج آسان تصریح کرد: قرار است در 8 دانشگاه کشور این دفاتر با برنامه‌هایی از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام به فعالیت کنند.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص سایت‌های همسریابی نیز تأکید کرد و افزود: در این رابطه از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه و سیستم آنلاین استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه در خصوص مدیرکل فعلی ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه وی فرزند این استان و همین آب و خاک است تصریح کرد: نگاه ما در وزارت بر حضور خلاقانه وی است.

بدون متولی ماندن وزارت پاشنه آشیل شده است

امینی از نامشخص بودن وزیر پیشنهادی تا این لحظه خبر داد و گفت: فردی که سکاندار این مسئولیت می‌شود باید متخصص در هر دو حوزه ورزش و جوانان باشد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌محور بودن وزیر تصریح کرد: این قضیه می‌طلبد وزیر آینده هم در حوزه ازدواج و هم اشتغال، مسکن، حمایت از جوانان نخبه و البته ورزش کاربردی تر و جدی فعالیت کند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بدون متولی ماندن این وزارتخانه به نوعی پاشنه آسیل برای آن تبدیل شده است ابراز امیدواری کرد با انتخاب فرد اصلح در این سمت مطالبات جوان‌های کشور براورده شود.

انتهای پیام/79012/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول