اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد اصفهان:

شهر اصفهان 98 دفتر ثبت ازدواج دارد

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد استان اصفهان گفت: شهر اصفهان 98 دفتر ثبت ازدواج و 37 دفتر ثبت طلاق دارد.

شهر اصفهان 98 دفتر ثبت ازدواج دارد

جواد فخاری‌زواره  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به وجود 34 واحد ثبتی در اصفهان اشاره و اظهار کرد: 235 دفتر ثبت رسمی در اصفهان وجود دارد که 37 دفتر ثبت طلاق  و 98 دفتر ثبت ازدواج در شهر اصفهان و 16 دفتر در شهرستان‌های اصفهان واقع شده است.

وی با بیان اینکه جعل اسناد رسمی یکی از مشکلات ثبت اسناد است، افزود: انتظار داریم اطلاعات دقیق و به‌روزی از اسناد هویتی افراد به ثبت اسناد ارائه شود، چرا که ما اطلاع دقیقی از برخی افراد متخلف دارای کارت ملی و یا شناسنامه جعلی نداریم.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد استان اصفهان تصریح کرد: باید یک بانک اطلاعاتی قوی در اختیار اداره ثبت اسناد باشد، تا در زمان تنظیم اسناد از آن استفاده و موارد مشکوک را گزارش کند.

وی ادامه داد: قصور در نبودن این اسناد سبب شده است که پرونده‌هایی در مراجع قضایی تشکیل شود.

فخاری‌زواره تاکید کرد: ثبت احوال باید با تعاملاتی که با مراجع بالادستی دارد، بتواند مجوز در اختیار قرار دادن این اطلاعات را گرفته و به ثبت اسناد منتقل کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها دفاتر ثبت ازدواج و طلاق چنین اطلاعاتی را در اختیار دارند و این در حالی است که داشتن اطلاعات دقیق به جلوگیری از جعل اسناد کمک می‌کند و در این زمینه نیز دفاتر ازدواج و طلاق موظف به ثبت شغل و تحصیلات افراد نیز شده‌اند.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد استان اصفهان همچنین از کمبود دفاتر طلاق در اصفهان خبر داد و گفت: شروط ثبت دفاتر طلاق سبب شده است که ابلاغیه ایجاد دفاتر طلاق کمتری در اصفهان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول