اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان اهداف نمایشگاه پیوند آسمانی را تشریح کرد

فرهنگسازی، موج‌آفرینی و افزایش آگاهی در امر ازدواج

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: فرهنگ‌سازی برای گسترش ازدواج اسلامی، موج‌آفرینی به منظور همکاری منسجم ادارات و افزایش آگاهی والدین در امر ازدواج اهداف نمایشگاه پیوند آسمانی است.

فرهنگسازی، موج‌آفرینی و افزایش آگاهی در امر ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهنگ مکتبداری شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه پیوند آسمانی و در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: هفته ازدواج از تاریخ 15 مهر تا 15 آبان به تناوب در استان‌های مختلف توسط وزارت و جوانان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله شورای فرهنگ عمومی در کشور اول ذی‌الحجه را روز ازدواج نام‌گذاری کرده است، گفت: هر کدام از روزهای هفته ازدواج نیز نام و عنوان مختص به خود را دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه وزارت ورزش در راستای سیاست‌های تعیین شده ماهی را به نام ماه ازدواج نام‌گذاری کرده است تصریح کرد: در استان کردستان جشنواره روز ازدواج در تاریخ نهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مکتبداری افزود: اختتامیه نمایشگاه پیوند آسمانی به جشنواره ازدواج متصل می‌شود و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش ازدواج اسلامی آگاهانه، آسان و پایدار است.

وی هدف دوم را موج‌آفرینی به منظور همکاری منسجم ادارات در امر ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: سومین هدف نیز افزایش آگاهی والدین در موضوع ازدواج و خانواده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه تاکنون سه جلسه ستاد ساماندهی در این باره در استان برگزار شده است، اظهار کرد: در نمایشگاه پیوندهای آسمانی دستگاه‌های دولتی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و تبلیغات اسلامی حضور دارند.

مکتبداری تصریح کرد: قوه قضائیه در سه سطح شامل دادگاه خانواده، واحد آموزش حقوقی و دفتر ثبت ازدواج و همچنین کارگاه‌های آموزشی برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز تعهد کرده است مزدوجین سال‌جاری به صورت رایگان از اماکن گردشگری استان تا پایان سال بازدید کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص برنامه‌های جشنواره پیوند آسمانی نیز گفت: وزارت راه و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان، کسانی را که در ارتباط با تهیه مسکن مهر برای جوانان فعالیت کرده‌اند، معرفی خواهد کرد.

مکتبداری اداراتی را که در جشنواره تجلیل می‌شوند بهزیستی به عنوان دستگاه آموزشی فعال در امر ازدواج، کمیته امداد به عنوان دستگاه الگوساز در زمینه ازدواج و صندوق مهر امام رضا و بانک ملی به عنوان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات مرتبط با ازدواج جوانان که بیشترین فعالیت را در اعطای تسهیلات به جوانان در سال 91 و شش ماهه سال 92 داشته‌اند، اعلام کرد.

وی افزود: در آیین اختتامیه جشنواره پیوند آسمانی زوجین دارای ویژگی‌های بارز و الگوساز شامل زوج‌های ورزشکار، همسر افراد نخبه مانند همسران اساتید و علما، همسران شهدا، جانباز و آزاده، گروه‌های خاص مانند زوجین معلول، زوج کارگر موفق، زوجینی که ازدواج آنها با کمترین میزان مهریه ثبت شده است، زوج‌های سالمند موفق و زوج‌های قرآنی تجلیل خواهند شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه تمام کارهای اجرایی نمایشگاه و جشنواره پیوندهای آسمانی توسط سه سازمان مردم‌نهاد فعال در استان انجام شده است گفت: مؤسسه پرستوهای مطهر، مؤسسه توسعه و توانمندسازی ژیار و مؤسسه فرهنگی فانوس تارادیس این امورات را بر عهده گرفته‌اند.

مکتبداری افزود: در روزهای برگزاری نمایشگاه پیوند آسمانی، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با ازدواج توسط استادان دانشگاه‌ها، علما و روحانیون تشکیل می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بودجه برگزاری نمایشگاه و جشنواره توسط خود وزارت ورزش و جوانان تأمین خواهد شد، گفت: بازدید از نمایشگاه در ایام برگزاری برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/79012/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول