اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

ظرفیت زکات اردبیل 160 میلیارد ریال است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل حدود 160 میلیارد ریال است که برای رسیدن به این ظرفیت کار سخت و سنگینی پیش رو داریم.

ظرفیت زکات اردبیل 160 میلیارد ریال است

بهروز زلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نسبت زکات جمع‌آوری شده در سال 92 به ظرفیت زکات استان حدود 34 درصد است به طوری که در هفت ماهه امسال بالغ بر 54 میلیارد و 311 میلیون ریال زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

وی با یادآوری اینکه از سال 84 جمع‌آوری زکات به همت کمیته امداد و با رقم 651 میلیون ریال در استان اردبیل آغاز شده است، تصریح کرد: همه ساله این میزان روند صعودی پیدا کرده به طوری که ما در سال 91 بالغ بر 48 میلیارد ریال زکات در سطح استان اردبیل جمع‌آوری کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل سهم فقرا را از زکات جمع‌آوری شده هفت ماهه امسال بالغ بر 2 میلیارد و 179 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در 9 سالی که کمیته امداد در جمع‌آوری زکات ورود پیدا کرده بالغ بر 160 میلیارد و 841 میلیون ریال زکات در استان اردبیل به همت زارعان و کشاورزان پرداخت شده است.

زلالی تاکید کرد: از محل زکات در هفت سال اخیر بیش از 466 پروژه و طرح عام‌المنفعه اجرا شده است.

این مسئول این پروژه‌ها را شامل ساخت و تعمیر و مساجد، غسالخانه، راه‌اندازی معابر، نوسازی، ساخت سرویس بهداشتی و وضوخانه، جدول‌کشی، روشنایی معابر، حمام و مسکن مددجویی اعلام کرد و ادامه داد: در هفت سال اخیر 265 ساخت و تعمیر مسجد، 27 غسالخانه، چندین پل و 12 سرویس بهداشتی و وضوخانه از محل زکات عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با یادآوری اینکه دو باب مسکن مددجویی در این هفت سال از محل زکات جمع‌آوری شده احداث شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم کارهای ارزشمند دیگری را به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانیم.

زلالی با گرامیداشت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: ما از علما و روحانیون انتظار داریم در سخنرانی‌های ماه محرم و صفر برای رفع مشکلات نیازمندان تبلیغ و تشویق مردم را در دستور کار قرار دهند و از عزاداران حسینی بخواهند در احسانات خود فقرا و نیازمندان جامعه را فراموش نکنند.

وی به طرح‌های مختلف کمیته امداد در قالب توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح‌‌ها شامل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب صدقه، زکات، اکرام ایتام، اجرای طرح محسنین، احسان زائر، همیان مولا، اطعام فقرا و پرداخت بسیاری از نیازمندی‌های دیگر است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امیدواریم در ماه محرم با همکاری کمیته امداد نذورات مردم به دست فقرا و نیازمندان حقیقی برسد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول