اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری 12 میلیارد تومان زکات در کردستان/ هزینه‌کرد 170 میلیارد تومان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری 12 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری در این استان خبر داد.

جمع‌آوری 12 میلیارد تومان زکات در کردستان/ هزینه‌کرد 170 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با شورای افتای استان در کمیته امداد استان در سنندج، اظهار کرد: هدف‌گذاری استان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال‌جاری 8 میلیارد تومان بود که خوشبختانه با تلاش فعالین این عرصه موفق به جمع‌آوری بیش از 12 میلیارد تومان زکات شدیم.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری و در سرفصل‌های مختلف از جمله رفع نیازهای نیازمندان و اجرای پروژه‌های مختلف شامل احداث مسجد، خانه عالم و مسکن ایتام هزینه شده است.

موسی‌نژاد به نحوه هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و بیان داشت: زکات جمع‌آوری شده در هر روستا و منطقه‌ای که جمع‌آوری می‌شود در همان جا با توجه به نیازها بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: در کردستان نیز همچون سایر استان‌های کشور اجازه نداریم که حتی یک ریال از زکاتی را که در شهر و یا روستایی جمع‌آوری شده در نقطه دیگر هزینه کنیم.

وی از جذب 2 میلیارد تومان تشویقی زکات از کمیته امداد مرکز برای استان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: بیش از 700 پروژه از محل زکات و کمک‌های مردمی در سطح استان احداث، تعمیر و یا تکمیل شده است.

به گفته موسی‌نژاد، هزینه عاملین زکات نیز از طریق اعتبارات مرکز تامین شده است.

وی توفیقات امداد در زمینه زکات را ناشی از تعامل و همکاری بسیار خوب روحانیون به ویژه شورای افتای استان عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه اعضای این شورا همواره یار و یاور این نهاد بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان از حمایت این نهاد از 54 هزار خانوار نیازمند در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این تعداد خانواده نیازمند به صورت ماهیانه و مستمر از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

هزینه‌کرد 170 میلیارد تومان

وی از پرداخت بیش از 170 میلیارد تومان به نیازمندان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته در سطح استان خبر داد و بیان داشت: این میزان اعتبار به دو صورت بلاعوض و یا تسهیلات قرض‌الحسنه در بین نیازمندان و جامعه هدف این نهاد توزیع شده است.

به گفته موسی‌نژاد، در سال گذشته 12 زندانی جرائم غیرعمد از طریق کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) آزاد شدند و در حال حاضر بیش از 500 خانواده زندانیان در سطح استان زیر چتر حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

وی از کسب رتبه نخست کمیته امداد امام خمینی استان برای دو سال متوالی در سال‌های 90 و 91 در بحث ایجاد اشتغال در بین دستگاه‌های استان خبر داد و بیان داشت: در حوزه احداث مسکن، کمک به نیازمندان، حمایت از ایتام و درمان بیماران نیازمند نیز اقدامات قابل توجهی از سوی این نهاد در طول سال انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار یتیم در سطح استان از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند و در کنار حمایت‌های امداد توسط 13 هزار حامی نیز حمایت می‌شوند.

وی افزود: علی‌رغم محدویت‌های اعتباری، کمیته امداد در سال 92 نسبت به سال 91 در زمینه اعتبارات رشد دو برابری داشته‌ است.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: با وجود صرف این اعتبارات در بحث تامین نیازهای محرومین و نیازمندان با کمبودهایی روبه‌رو هستیم که تنها با حمایت و مشارکت مردم به ویژه خیرین و متمکنین می‌توانیم این نیازها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم که اگر در جامعه اسلامی مسلمانان به تکلیف شرعی خود عمل کنند قاعدتاً هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.

2 هزار نوعروس مددجو در انتظار جهیزیه

موسی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار نوعروس مددجو در استان در انتظار جهیزیه هستند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ استان برای تامین اعتبار این تعداد نوعروس اعتباری ندارد و نیازمند مشارکت مردم هستیم.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که امروز دامن جوامع را در برگرفته توجه به بحث اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان است.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول