اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال 92

103 میلیارد ریال زکات در خراسان رضوی جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان زکات جمع‌آوری شده استان رشد 123 درصدی داشته است.

103 میلیارد ریال زکات در خراسان رضوی جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی، علی اصغر حاجی نقی به تشریح عملکرد زکات در 6 ماهه نخست سال‌جاری پرداخت و اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری زکات با درآمد بیش از 103 میلیارد و 716 میلیون و 870 هزار ریال توانست رشد 123 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص دهد این امر در حالی است که درآمد زکات در 6 ماهه نخست سال‌ گذشته 45 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی تصریح کرد: شورای زکات خراسان رضوی با همکاری 23 روحانی و 2 هزار و 29 عامل، زکات را از مشمولین آن در نقاط مختلف استان جمع آوری کرده است.

حاجی نقی به جمع‌آوری زکات در بخش مستحبی و واجب اشاره کرد و افزود: از درآمد بیش از 103 میلیارد و 716 میلیون و 870 هزار ریال زکات استان، بیش از 91 میلیارد و 641 میلیون و 8 هزار ریال آن به زکات واجب و بیش از 12 میلیارد و 75 میلیون و 868 هزار ریال به زکات مستحبی و شجره طیبه اختصاص دارد.

وی از تحقق 65 درصدی زکات پیش‌بینی شده برای استان خبر داد و افزود: میزان جمع‌آوری زکات برای خراسان رضوی در سال‌جاری 160 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که بیش از 103 میلیارد آن محقق شده است.

دبیر شورای زکات استان خراسان رضوی، زکات پرداخت شده از سوی کشاورزان در استان را در بُعد واجب شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند و طلا و در بعد مستحبی و شجره طیبه شامل سایر محصولات و اقلام دانست.

حاجی نقی با توجه به آیات و روایات پرداخت زکات را در امور تعیین شده واجب دانست و گفت: از درآمد زکات بیش از 23 میلیارد و 106 میلیون و 602 هزار ریال در امور محرومین و نیازمندان و بیش از 67 میلیارد و 6 میلیون و 386 هزار ریال فی سبیل الله هزینه شده است.

انتهای پیام/2202/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول