اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نکا خبر داد

پرداخت 12 و نیم میلیارد ریال زکات توسط نکایی‌ها

مدیر کمیته امداد نکا گفت: مردم شهرستان نکا از ابتدای امسال تاکنون 12 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

پرداخت 12 و نیم میلیارد ریال زکات توسط نکایی‌ها

سید رضا ساداتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: نهادینه کردن پرداخت زکات در جامعه بخش بزرگی از مشکلات ناشی از فقر و محرومیت از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان روستاهای تابعه‌ این شهرستان از محصولات امسال خود که شامل گندم، جو، برنج و... بوده است به دبیرخانه ستاد زکات در کمیته‌ امداد شهرستان نکا تحویل دادند.

این مسئول اضافه کرد: زکات پرداختی به همت خیرین و عاملان زکات در روستاها و همچنین همکاری دهیاران به صورت مسجدمحوری جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد نکا بیان کرد: این مبلغ برای آبادانی روستاهایی که نسبت به پرداخت زکات اقدام کرده‌اند، هزینه می‌شود که از این مقدار حدود 10 درصد از زکات پرداختی به عنوان سهم‌الفقرا در اختیار کمیته‌ امداد قرار می‌گیرد.

وی، ماه محرم را یکی دیگر از ظرفیت‌هایی خواند که می‌توان از آن برای تبلیغ پرداخت زکات بهره گرفت و گفت: استفاده از افراد معتمد، خوش‌سابقه و خوشنام به عنوان رابطان زکات می‌تواند در زمینه فرهنگ سازی در پرداخت زکات موثر باشد.

مدیر کمیته امداد شهرستان نکا با تقدیر از حسن اعتماد کشاورزان نسبت به این نهاد مقدس یادآور شد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با اهالی روستاها و فرهنگ‌سازی‌های انجام یافته برای این فریضه‌ الهی انتظار می‌رود جمع‌آوری زکات نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد‌.

ساداتی اذعان داشت: با پرداخت زکات از سوی اهالی، کمک‌های دولتی نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها همچون سالهای گذشته می‌شود تا تشویقی باشد که در سال‌‌های آینده بتوانیم زکات بیشتری را جمع‌آوری کرده و به فقرا و نیازمندان تحویل دهیم.

این مسئول یادآور شد: آسیب های اقتصادی با پرداخت زکات برطرف می شود و امیدواریم کشاورزان به این امر و فریضه مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از زکات به عنوان فریضه اقتصادی در رفع چهره فقر از جامعه یاد کرد و افزود: اگر این فریضه به معنای واقعی احیا شده و شکل شایسته‌ای پیدا کند ما قادر هستیم بیش از هر زمان دیگر زمینه رشد و توسعه واقعی را فراهم کنیم.

ساداتی در ادامه همچنین با اشاره به جمع آوری کمک های جشن عاطفه‌ها خاطر نشان کرد: 450 میلیون ریال در جشن عاطفه های امسال از طرف مردم خیر و نوعدوست نکا به دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش نکا کمک شد.

وی در پایان متذکر شد: در عید قربان امسال نیز نکایی‌ها 52 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به امداد نکا اهداء کردند.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول