اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری راور:

برخی حمایت‌ها زوج‌ها را به طلاق توافقی سوق می‌دهد

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: برخی اقدامات و حمایت‌های سازمان‌ها و مراکز حمایتی زوج‌ها را به استفاده از طلاق توافقی به عنوان یک راه میان‌بر، سوق داده است.

برخی حمایت‌ها زوج‌ها را به طلاق توافقی سوق می‌دهد

حجت‌الاسلام محمود محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از رسانه‌ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین راه‌های ارائه آموزش‌های لازم به زوج‌ها یاد کرد و اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای هر چه بیشتر در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها گام برداشت.

رئیس دادگستری شهرستان راور بیان داشت: ازدواج یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی است که سلامت آن، سلامت جامعه را تضمین کرده و فساد آن موجب بروز مفاسدی در جامعه می‌شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: ایمان، گذشت و اغماض زوج‌ها از خطاهای یکدیگر، توکل به خدا، برخورداری از سعه صدر در مواجهه با مشکلات، تلاش زوج‌ها برای شناخت یکدیگر و درک متقابل که منجر به تفاهم و گذشت می‌شود، بنیان خانواده را محکم کرده و از بروز پدیده طلاق جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: لازم است، آموزش‌های کلی در زمینه ازدواج در دوران مدرسه و قبل از ازدواج به جوانان ارائه شود، زیرا آموزش‌های این حوزه در ارتقای کیفیت زندگی زوج‌ها تاثیرگذار است.

رئیس دادگستری راور تأکید کرد: هر چه قدر که سطح سواد و فرهنگ زوج‌ها بیشتر باشد، شیوه‌های کاربردی آنها در مقابل عوامل منجر به طلاق عاقلانه‌تر و مؤثرتر است و مواردی از جمله بیکاری، مشکلات اقتصادی، مشکلات جنسی، اعتیاد و فقر تاثیر بسزایی در کوتاه کردن مدت زمان زندگی مشترک زوجین دارد.

محمدی یادآور شد: برخی اقدامات و حمایت‌های سازمان‌ها و مراکز حمایتی زوج‌ها را به استفاده از طلاق توافقی به عنوان یک راه میان‌بر، سوق داده است و در این ارتباط باید وجود برخی اقدامات و تسهیلات موجود برای زنان مطلقه را از عوامل بروز طلاق نام برد.

وی با بیان اینکه فرزنددار نشدن یکی از زوجین همان‌طور که در قانون نیز پیش‌بینی شده، از عوامل طلاق است، گفت: بررسی پرونده‌های طلاق حکایت از این دارد که بسیاری از موارد منجر به طلاق دارای فرزند مشترک با میانگین سنی مختلف بوده و وجود فرزند هم نتوانسته سدی بر جدایی والدین باشد و طلاق در خانواده‌های دارای فرزند هم به طور نسبی وجود دارد.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول