اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان دادگستری کردستان اعلام کرد

انجام 131 مورد صلح و سازش در طلاق‌های توافقی در کردستان

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کردستان گفت: 131 مورد از پرونده‌های طلاق‌های توافقی در شش ماه نخست سال‌ جاری به صلح و سازش ختم شده است.

انجام 131 مورد صلح و سازش در طلاق‌های توافقی در کردستان

نادیا محمد‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج از انجام یک‌هزار 528 مورد مشاوره حضوری خانواده در مراکز مشاوره استان خبر داد و  اظهار داشت: 131 مورد از این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی برای 85 زوج در معرض طلاق با همکاری کارگروه بانوان فرمانداری سنندج برای متقاضیان طلاق را یکی از اقدامات عنوان و اظهار کرد: بیش از 20 زوج از این تعداد بعد از شرکت در این کارگاه مصالحه کردند.

به گفته مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کردستان، در این دوره آموزشی از مشاوران و روانشناسان متخصص استان در زمینه ارائه آموزش‌های مختلف بهره گرفته شده است.

محمدپور با اشاره به انجام یک‌هزار و 528 مورد مشاوره حضوری خانواده در مراکز مشاوره استانگفت: این تعداد مشاوره در چهار مرکز فعال سطح استان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور برقراری صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق با بهزیستی، تیم مشاورین کاهش طلاق در دادگستری کردستان اسقرار یافته است.

این مسئول به اهداف و اقدامات دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری استان اشاره کرد و گفت: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری‌ استان از سال 85 به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: این دفتر در 9 شهرستان فعال و به صورت مستمر با دفتر مرکزی استان در ارتباط است.

محمد‌پور تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره‌کل فرهنگی اجتماعی قوه قضائیه، دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کردستان به دلیل عملکرد مطلوب، نوآوری، ارسال به موقع گزارش‌ها، انجام امورات ارجاعی و تعامل موثر با سازمان‌ها و ادارات موفق به کسب رتبه دوم کشوری در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی به عمل آمده، تمامی پرونده‌های طلاق برای مشاوره به این دفتر ارجاع می‌شود، افزود: اغلب مراجعین این دفتر را زنانی تشکیل می‌دهند که نیازمند کمک، مشاوره و حمایت هستند.

این مسئول از معرفی زنان و دختران بی‌بضاعت به نهادهای حمایتی از سوی دفتر حمایت دادگستری استان خبر داد و گفت: با توجه به عقد تفاهم‌نامه‌ای که به همین منظور با کمیته امداد بسته شده است معرفی شدگان این دفتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیر چتر حمایت‌های کمیته امداد استان قرار می‌گیرند.

به گفته وی، ارائه مشاوره‌های حقوقی تلفنی به مراجعین داخل و خارج استان، بازدید از شیرخوارگاه زیرپوشش بهزیستی و خانه‌های موقت و خانه سلامت و ارائه مشاوره‌های حقوقی و رفع مشکلات خانم‌های زیرپوشش این مراکز در سطح استان از اقدامات دیگر دفتر حمایت در استان است.

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کردستان بیان کرد: اعزام ماهانه دو وکیل زن به بند نسوان زندان و یک وکیل مرد به کانون اصلاح و تربیت از دیگر اقدامات دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری استان در سال گذشته است.

محمدپور در پایان از برگزاری جلسات مستمر با معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی در راستای ارتقا و بهبود طرح مشاوره پیش از طلاق خبر داد و افزود: معرفی کودکان و زنان در معرض آسیب به مراکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات این دفتر است.

انتهای پیام/79002/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول