اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

عوامل بروز پدیده طلاق در کهگیلویه بررسی کارشناسانه شود

امام جمعه دهدشت با اشاره به روند رو به رشد بروز طلاق در شهرستان کهگیلویه خواستار بررسی کارشناسانه این موضوع شد.

عوامل بروز پدیده طلاق در کهگیلویه بررسی کارشناسانه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان صبح امروز با موضوع"بررسی عوامل افزایش پدیده طلاق در شهرستان" در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی؛ طلاق را یک پدیده شوم جدایی دانست و اظهار داشت: امروز پدیده طلاق معضل بزرگی برای جامعه شده و یک خطر جدی است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به گزارشات ارائه شده درباره افزایش آمار طلاق در سطح شهرستان، این آمار را نگران کننده خواند و افزود: باید علل و عوامل بروز پدیده طلاق به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: توجه داشته باشیم که پیامدهای طلاق سنگین و کمرشکن است و خانواده‌ای که در آن طلاق روی دهد با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با تبیین آیات و روایات در قبح این پدیده شوم خاطرنشان کرد: عرش الهی با طلاق به لرزه درمی‌آید.

امام جمعه دهدشت با تأکید بر لزوم ریشه‌یابی عوامل افزایش آمار طلاق در شهرستان متذکر شد: تا زمانی که به‌طور کارشناسانه علت‌یابی نشود نمی‌توان برای مبارزه با آن گامی برداشته و این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

حسینی عدم رعایت هم‌کفوی بین افراد را از جمله عوامل جدایی زوجین برشمرد و تصریح کرد: در بحث زندگی مشترک رعایت کفو فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نیز کفو سیاسی ضرورت دارد.

به گفته امام جمعه دهدشت نا‌آگاهی در مسائل زناشویی از دیگر عوامل بروز طلاق است و لازم است در این زمینه کانون‌های مشاوره راه‌اندازی و تقویت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ماهواره را عامل ترویج ارتباط نامشروع دانست و افزود: نفوذ این رسانه در خانواده‌ها منجر به پاشیدگی زندگی آنها و ترویج فساد و بی‌بندوباری شده است.

حسینی با برشمردن برخی آثار شوم طلاق، خواستار تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم و عوامل مرتبط با بروز این پدیده شد و ابراز امیدواری کرد در راستای کاهش معضلات اجتماعی و ضربات مهلک وارده بر خانواده‌های طلاق، به سمت کاهش آمار طلاق پیش رویم.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول