اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادرس دادگاه رابر:

نقش رسانه‌ها در کاهش آمار طلاق بی‌بدیل است

دادرس دادگاه عمومی رابر گفت: نقش رسانه‌ها در کاهش آمار طلاق و معضلات اجتماعی مرتبط با آن بی‌بدیل است.

نقش رسانه‌ها در کاهش آمار طلاق بی‌بدیل است

محمدجواد طالبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: بیشترین موضوع پرونده‌های حوزه قضایی رابر به مطالبه مهریه اختصاص دارد.

وی با اشاره به روند یکسان و متعادل ورودی این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، عنوان کرد: باید با فعال کردن مراکز مشاوره قبل از ازدواج زوج‌ها و آشنایی آنها با روحیات یکدیگر، برای حل معضل طلاق و سایر دعاوی مرتبط با خانواده اقدام پیشگیرانه انجام داد.

دادرس دادگاه عمومی رابر، خودداری از چشم و هم‌چشمی نسبت به افراد دیگر در خانواده را به زوج‌ها توصیه کرد و بیان داشت: خانواده‌ها با کاستن از آمال و آرزوهای دور و دراز و توقعات خود سعی در ایجاد صلح و صفا داشته باشند.

وی نقش رسانه‌ها در کاهش آمار طلاق و معضلات اجتماعی مرتبط با آن را بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود تا رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و با دادن آگاهی بیشتر به مردم آنها را با مشکلات قبل و بعد از طلاق آشنا کنند.

دادرس دادگاه عمومی رابر، دخالت‌های پدران و مادران را در بروز جدایی زوج‌ها مؤثر دانست و گفت: دخالت‌های پدران و مادران،‌ نقش بسیار بسزایی در دعاوی خانواده دارد به‌گونه‌ای که در اکثر پرونده‌های طلاق آثاری از دخالت پدران و مادران مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش طلاق توافقی اذعان داشت: یکی از دلایل افزایش طلاق توافقی این است که زن برای اثبات ادعای خودش بر طلاق خود را با مشکلات زیاد روبه‌رو می‌بیند و حاضر به طلاق توافقی با بخشش مهریه می‌شود و مرد نیز با این شرایط خود را آزاد از پرداخت مهریه دانسته، لذا به طلاق توافقی روی می‌آورند.

طالبیان، فرهنگ مهریه بالا به‌عنوان عاملی برای خوشبختی را رد کرد و ابراز داشت: مهریه بالا تضمینی برای خوشبختی و استحکام زندگی مشترک نیست، زیرا افراد بسیاری با مهریه بالا نیز در زندگی با مشکل مواجه هستند و مجبور به مراجعه دادگاه و در نهایت تن دادن به طلاق شدند.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول