اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وقف از سوی یک خانواده شهید

نخستین قرآن‌سرای شمال کشور به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر موسسه حضرت فاطمه‌الزهرا شهرستان آمل گفت: به مناسبت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه، بزرگترین و نخستین قرآن سرای شمال کشور در آمل به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین قرآن‌سرای شمال کشور به بهره‌برداری می‌رسد

قاسم حامدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه خواهر شهید حمیدرضا اسدی ساختمانی را که به وی به ارث رسیده بود به مساحت 288 متر مربع به قرآن بخشیده است، اظهار داشت: این ساختمان در منطقه نیاکی محله قرار داشت که خانه پدری وی محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه وی نیت داشت که این خانه برای آموزش قرآن کریم اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: هم‌اکنون  فضایی به مساحت 840 متر مربع این زمین احداث شده است که به عنوان تنها قرآن سرای شمال کشور از آن استفاده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با اعلام اینکه هزینه 500 میلیون تومان این قرآن‌سرا از سوی مردم تامین شده است، یادآور شد: تاکنون پنج سقف برای این قرآن‌سرا زده شده است و با  پایان بقیه نیز، در 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یک طبقه این ساختمان برای آموزش قرآن به نونهالان پنج و شش ساله اختصاص داده می‌شود، افزود: یک طبقه نیز برای آموزش مربیان در نظر گرفته شده است.

*اختصاص حقوق مادر شهید به قرآن سرا

حامدی با تاکید بر اینکه مادر این شهید تاکنون از بنیاد شهید حقوق دریافت نمی‌کرده است، افزود: با ساخت این قرآن‌سرا این مادر شهید کارت حقوق خود را در اختیار فعالیت قرآنی این موسسه قرار داده است.

*لزوم تاسی خانواده‌های شهدا

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مادران و خانواده‌های شهدا هستند که از حقوق خود استفاده نمی‌کنند، گفت: این مبالغ به نیت شهید می‌تواند در راه امور قرآنی که از کمترین حمایت‌های لازم برخوردار هستند به کار گرفته شود.

انتهای‌پیام/86011/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول