اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

میزبانی دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات قرآنی بر اساس شایستگی است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: هیئت و شورای قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل توانایی بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که توانسته چند دوره در مسابقات قرآنی موفق عمل کند تصمیم گرفتند میزبانی را به این دانشگاه بدهند.

میزبانی دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات قرآنی بر اساس شایستگی است

حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 27 دوره جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی مانند دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده و متولی آن جهاد دانشگاهی بوده است.

این مسئول بیان داشت: در این دوره میزبانی بیست و هشتمین دوره مسابقات را به دانشگاه آزاد داده‌اند و هیئت و شورای قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل توانایی بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که توانسته است چند دوره در مسابقات قرآنی موفق عمل کند تصمیم گرفتند میزبانی را به این دانشگاه بدهند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تاکنون چند مسابقه قرآنی برگزار کرده است و با وجود اینکه هیچ کدام آنها بین‌المللی نبوده است ولی مسابقات کشوری و استانی متعددی برگزار شده که از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: سال گذشته این دانشگاه توانسته است که مسابقات کشوری قرآنی دانشگاه‌های آزاد را در سه بخش کتبی، شفاهی و آثار پژوهشی در سه سطح اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار کند.

این مسئول ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره چند جلسه در سازمان مرکزی برگزار شده و بلافاصله برای برگزاری این مسابقات سیاست‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم مسابقاتی مطلوب برگزار کنیم که شأن قرآن را نشان دهیم.

صفی‌خانی عنوان کرد: اتاق‌های فکر متعددی برگزار شده است و از صاحب نظران و اساتید زیادی استفاده کردیم و در حقیقت کمیته‌های علمی، پشتیبانی، تبلیغات، اطلاع رسانی و ... تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در راستای این امر بخش‌های دانشجویی و دیگر بخش‌ها را به نوعی به خط کرده‌اند تا بتوانیم این مسابقات که 250 نفر شرکت کننده از سراسر کشو دارد را هرچه بهتر برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: برخی از شرکت کنندگان در این مسابقات در حد یک قاری بین‌المللی می‌باشند و از سطح بسیار بالایی برخوردارند، هر چند که برخی دیگری در حد قاریان کشوری بوده و می‌توانند پدیده‌های این مسابقات باشند.

این مسئول افزود: بی‌تردید دانشجویان و مردم قزوین از این قاریان استفاده خواهند کرد و می‌توانند از آنها الگوبرداری کنند و نیز می‌توان دانشجویان شایسته را انتخاب و در زمان مناسب از آنها در معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی دانشجویان استفاده کرد.

صفی‌خانی افزود: برای این مسابقات سطح داوری بسیار بالایی پیش‌بینی شده است و 30 داور آقا و خانم که داوران مطرحی چون استاد شهیدی‌پور، پرهیزکار و طوسی در آنها هستند حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری مسابقات برنامه‌های فرهنگی جانبی مانند محفل انس با قرآن با حضور استاد کریم منصوری نیز روز پنج شنبه، 9 آبان برگزار شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: اختتامیه این مراسم امروز با حضور چهره‌های برجسته دانشگاه‌های آزاد و دولتی و نیز قرائت پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و قرائت قطعنامه استکبار ستیزی به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان و تجلیل از برگزیدگان این مسابقات در حال برگزاری است.

انتهای پیام/77007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول