اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

طرح ملی مهارت قرآن در 16 استان پیگیری می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هدف طرح ملی مهارت، تبدیل خوش‌خوان‌های نوجوان به قاریان ملی و بین‌المللی است، گفت: این طرح در دستور کار جدی وزارتخانه قرار دارد و در 16 استان پیگیری می‌شود.

طرح ملی مهارت قرآن در 16 استان پیگیری می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم هم‌اکنون در حال برگزاری است و بیش از 75 هزار نفر در آزمون ملی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 23 رشته شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال جاری برگزاری دوره‌های جدیدی را در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور در دستور کار داریم که پس از تدوین و برنامه‌ریزی اعلام خواهد شد، یادآور شد: طرح آشنایی با نهج‌البلاغه، حکمت‌ها، نام‌ها و خطبه‌های آن و نیز ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه از اقدامات اساسی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوره آموزش نهج‌البلاغه در سطح ملی و تربیت مربی و معلم نهج‌البلاغه طی سه دوره خاطر‌نشان کرد: تا پایان سال تلاش می‌کنیم ضمن توسعه فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و نیز توسعه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها گام‌های اساسی در راستای تربیت مربیان در رشته‌های مختلف حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه آیین تقدیر و تجلیل از خادمان و فعالان عرصه قرآنی تا پایان سال در 31 استان کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی شامل توسعه مسابقات کتابخوانی، تربیتی، اخلاقی و قرآنی بر‌اساس خانواده قرآنی تبیین شود.

محمدی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم زیرساخت‌های خوبی برای امر قرآن در کشور فراهم شده است، گفت:‌ هم‌اکنون بالغ بر 2 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند و سالانه نیز بیش از 30 جشنواره و 300 نمایشگاه قرآنی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در دولت یازدهم بحث کیفی‌سازی و تعمیق فعالیت‌های موسسات قرآنی در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: تا پایان سال 23 رشته به صورت آموزشی دنبال می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها توجه به حوزه عترت در کنار قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که آموزش مفاهیم و ترجمه شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار جدی ما قرار دارد، افزود: امیدواریم با کادرسازی انجام شده در حقیقت رونق آشنایی این دو کتاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت پذیرد.

محمدی تاکید کرد: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور راهی جز آشنایی بیش از پیش مردم با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نداریم که این مسیر بزرگ ماست.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول