اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز برگزار شد

شرکت 1300 قرآن‌آموز قزوینی در یازدهمین آزمون سراسری قرآن

یازدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت یک‌هزار و 300 قرآن‌آموز در استان قزوین برگزار شد.

شرکت 1300 قرآن‌آموز قزوینی در یازدهمین آزمون سراسری قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین عصر امروز با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یازدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم را در استان قزوین برگزار کرد.

در این آزمون یک هزار و 300 تن از قرآن‌آموزان 30 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت استان قزوین در 22 عنوان و رشته قرآنی از جمله حفظ یک تا پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، مفاهیم، تدبر، تفسیر، صرف و نحو با یکدیگر رقابت کردند.

این آزمون در قزوین در دو حوزه امتحانی دبیرستان پاسداران و رسالت با 900 نفر شرکت‌کننده و در چهار شهرستان استان قزوین برگزار شد که در شهرستان الوند با چهار حوزه 159 نفر، تاکستان 138 نفر، آبیک 56 نفر و بویین زهرا 38 نفر شرکت داشتند.

480 نفر از حافظان زیر 12 سال در تمام سطوح حفظ، طبق آیین‌نامه در آزمون کتبی شرکت نکردند و در آینده از آن‌ها آزمون شفاهی به عمل می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ضمن بازدید از این آزمون اظهار کرد: از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی توجه به قرآن است که زمینه‌ساز تحولات اساسی، فرهنگ‌سازی و تعالی انسان می‌شود.

محمدحسین شفیعی‌ها افزود: استان قزوین از لحاظ درصد قبولی طبق اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آزمون مهرماه 89 تا مهرماه 91 رتبه نخست را در کشور داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد این استان با توجه به افزایش 200 درصدی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آن، در این دوره از آزمون‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش بدرخشد.

گفتنی است، این آزمون هر ساله در دو نوبت اردیبهشت و مهرماه به صورت سراسری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این آزمون یک ماه پیش از برگزاری هر نوبت، به سایت www.quranedu.ir مراجعه یا از طریق مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اقدام به ثبت نام کنند.

برگزیدگان این آزمون‌ها از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2667/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول