اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده سنی جوانان

قم میزبان رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی قهرمانی کشور شد

فدراسیون کشتی کشورمان قم را به عنوان میزبان برگزاری رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشور معرفی کرد.

قم میزبان رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی قهرمانی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با اعطای میزبانی برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان این دومین بار است که قم از یک مسابقه رسمی کشتی فرنگی کشور میزبانی می‌کند چراکه پیش از این مسابقات کشتی فرنگی جام استان برتر در قم برگزار شده است.

با توجه به برنامه‌ریزی کمیته اجرایی مسابقات فدراسیون کشتی کشورمان، هیئت کشتی استان قم که از جمله هیئت‌های فعال کشتی کشور در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، روزهای ششم تا هشتم آذرماه پذیرای کشتی‌گیران شرکت‌کننده در پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور خواهد بود.

بر همین اساس، برنامه و شرایط برگزاری نخستین دوره رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی جوانان مشخص شد و استان‌هایی که مایل به شرکت در این دوره از پیکارها هستند در جریان سهمیه خود قرار گرفتند تا در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز این رقابت‌ها، آماده جدال با حریفان شوند.

با توجه به سهمیه در نظرگرفته شده برای استان‌های مختلف شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات، استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام هر کدام مجاز به اعزام 30 کشتی‌گیر به شهر مقدس قم هستند در حالی که برای تهران، توابع تهران، مازندران، فارس، کردستان، قم و اردبیل سهمیه 20 کشتی‌گیر در نظر گرفته شده است.

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی، البرز، قزوین، گلستان، گیلان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و زنجان برای حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور 10 سهمیه را در اختیار دارند.

شرایط سنی و اوزان مسابقات نیز در حالی اعلام شد که تنها کشتی‌گیران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1372 تا دهم دی‌ماه سال 75 مجاز به شرکت در این مسابقات هستند و رقابت مدعیان شرکت‌کننده در این مسابقات در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم با 2 کیلو ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

همچنین در شرایطی که مسابقات با شرایط جدول فیلا انجام می‌شود، بازنده‌ها از 32 نفر شانس مجدد خواهند داشت ضمن این‌که ضوابط داوری حاکم بر مسابقات عمومی کشتی فرنگی جوانان مطابق آخرین ضوابط اعلامی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) خواهد بود.

این در حالی است که وزن‌کشی اوزان 50، 55، 60 و 66 کیلوگرم این دوره از پیکارها از ساعت 17 تا 17:30 روز چهارشنبه ششم آذرماه انجام می‌شود و مسابقات کشتی‌گیران این اوزان در روز پنجشنبه هفتم آذرماه در خانه کشتی قم بر روی سه تشک انجام خواهد شد.

همچنین وزن‌کشی اوزان 84، 96 و 120 کیلوگرم از ساعت 17 تا 17:30 روز پنجشنبه هفتم آذرماه به انجام می‌رسد و رقابت کشتی‌گیران حاضر در این اوزان نیز روز جمعه هشتم آذرماه برگزار می‌شود تا با پایان رقابت‌های این اوزان برترین‌ها معرفی شوند.

در پایان این دوره از مسابقات به نفرات اول، دوم و سوم حکم و مدال اهدا خواهد شد، نفرات اول تا چهارم هر وزن مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی جوانان فرنگی خواهند بود و نفرات اول هر وزن مجوز حضور در جام بین‌المللی شاهد را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول