اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم:

علیزاده‌پورنیا پرافتخارترین کشتی‌گیر قم در سال 92 است

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: هادی علیزاده پورنیا با کسب سه مدال از رقابت‌های مهم برون‌مرزی پرافتخارترین کشتی‌گیر قمی در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

علیزاده‌پورنیا پرافتخارترین کشتی‌گیر قم در سال 92 است

محسن وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: هادی علیزاده پورنیا در سال جاری میلادی موفق به کسب سه مدال از رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی، قهرمانی آسیا و پیکارهای یونیورسیاد جهانی دانشجویان شده است.

وی ادامه داد: رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در اسفند ماه سال قبل به میزبانی کشورمان در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و طی آن ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان که هادی علیزاده پورنیا نیز در بین آن‌ها بود، موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی جهان و نشان نقره شدند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: این کشتی‌گیر با درخشش در ترکیب تیم ملی کشورمان در اردیبهشت ماه امسال به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور هند نیز اعزام شد و توانست در جدال با کیم هیون‌وو از کشور کره‌جنوبی و دارنده مدال طلای المپیک لندن به مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های آسیایی دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هادی علیزاده‌پورنیا در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان که در مرداد ماه امسال به میزبانی کشور روسیه و در شهر کازان برگزار شد، توانست در جدال با قهرمان جهان از کشور میزبان یعنی رومن ولاسف کشتی خوبی بگیرد اما در نهایت به مدال نقره نائل شد.

وزیری افزود: هادی علیزاده‌پورنیا در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در کشور مجارستان که دو هفته پیش برگزار شد، نیز عضو تیم ملی کشورمان در وزن 74 کیلوگرم بود که در نهایت نتوانست از این رقابت‌ها با کسب مدال از میدان خارج شود.

وی در ادامه به میادین پیش روی کشتی‌گیران رده سنی بزرگسالان فرنگی اشاره کرد و افزود: کشتی‌گیران قمی رقابت‌هایی همچون کشتی عمومی بزرگسالان کشور از 23 تا 26 مهر در ایلام و اردوی مقدماتی تیم ملی از 30 مهر تا دهم آبان در تهران را پیش رو دارند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: با توجه به اعزام تیم ملی به مسابقات جایزه بزرگ باکو، قرار است اردوی تیم ملی از بیست و چهارم آبان تا سوم آذر در تهران برگزار شود در حالی که مسابقات بین‌المللی جام جایزه بزرگ آذربایجان برابر تقویم 2014 فیلا به انجام می‌رسد.

وی افزود: مسابقات لیگ‌ برتر کشتی فرنگی از دهم تا سی‌ام آذر ماه، اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های جام جهانی از بیست و پنجم آذر تا دهم دی ماه، مسابقات قهرمانی کشور در دهه آخر دی ماه، اردوی تیم ملی برای حضور در جام یادگار امام از بیست و هفتم دی تا دهم بهمن و مسابقات این جام از ششم تا هشتم بهمن و همچنین رقابت‌های جام وهبی امره در ترکیه و جام نیکلاپتروف از جمله میادین مهم پیش روی این کشتی‌گیر قمی است.

انتهای پیام/78002/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول