اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 66 کیلوگرم

کشتی‌گیر قمی به اردوی کشتی آزاد نونهالان کشور دعوت شد

کشتی‌گیر نونهال و آینده‌دار استان قم از سوی فدراسیون کشتی به نخستین مرحله اردوی بسترسازی کشتی آزاد نونهالان کشور دعوت شد.

کشتی‌گیر قمی به اردوی کشتی آزاد نونهالان کشور دعوت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دعوت از کشتی‌گیران قمی به اردوی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف کشتی کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کشتی قم با درخشش در رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور رده‌های سنی مختلف به توانمندی و قابلیت‌ بالایی دست یافته است.

از سوی دیگر کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات برون مرزی و همچنین پیکارهای قهرمانی کشور موجب شده است تا قم در بین استان‌های فعال در این رشته به جایگاه ویژه‌ای نائل شده و به خصوص در رشته فرنگی جهشی خیره‌کننده در بین هیئت‌های کشتی کشور داشته باشد.

این در حالی است که امسال از سوی هیئت کشتی استان قم در تمام رده‌های سنی اعزام‌های مختلفی به رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی‌های تیم‌های ملی صورت گرفته است و در جدیدترین اعزام قرار است یکی از چهره‌های آینده‌دار کشتی آزاد قم به اردوی بستر‌سازی کشتی نونهالان کشور اعزام شود.

این کشتی‌گیر علی اصغر مقیمی است که در فصل تابستان حضور موفقی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی رده سنی نونهالان کشور داشت در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نونهالان کشور با حضور بیش از 300 کشتی‌گیر از 31 استان برگزار شد.

در مجموع کشتی‌گیرانی در قالب 34 تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند که در هفت دور در سالن شهدای هفتم تیر تهران با یکدیگر پیکار کردند و در پایان تیم تهران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های مازندران و توابع تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

نفرات و تیم‌های برتر این رقابت‌ها در حالی معرفی شدند که کشتی‌ها در اوزان 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 85 کیلوگرم به انجام رسید و طی آن در وزن 32 کیلوگرم مرتضی ربیعی از قم موفق به کسب رتبه پنجم شد و در وزن 66 کیلوگرم علی‌اصغر مقیمی بعد از نمایندگان البرز، تهران و کرمانشاه در جایگاه پنجم قرار گرفت و به این ترتیب تیم قم با کسب دو عنوان پنجمی به کار خود در این دوره از پیکارها پایان داد.

در حالی که تیم قم با ترکیب کامل متشکل از 10 آزادکار در این رقابت‌ها حضور یافته بود، این دوره از مسابقات فرصت خوبی برای کسب تجربه توسط کشتی‌گیران قمی بود و اکنون نتیجه آن دعوت از علی اصغر مقیمی به اردوی بستر‌سازی تیم ملی نونهالان کشتی آزاد کشور است.

نخستین اردوی بسترسازی کشتی آزاد نونهالان پس از چند سال وقفه در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود و از استان قم نیز علی اصغر مقیمی در این اردو حضور دارد؛ در حالی که این اردو از شانزدهم آبان‌ماه شروع شده و تا بیست و پنجم این ماه ادامه می‌یابد و از قم نیز در وزن 66 کیلوگرم علی اصغر مقیمی به این اردو دعوت شده است و علیرضا صادقی از البرز، سجاد حبیبی از تهران، محمدرضا مرادیانی از کرمانشاه و جواد رهبر از گیلان دیگر نفرات دعوت شده در وزن 66 کیلوگرم هستند.

انتهای پیام/78002/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول