اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اهداف قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها باید تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها تاکید کرد.

اهداف قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها باید تبیین شود

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز ماه محرم اظهار کرد: ‌امام حسین (ع) برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به پا خاست.

وی با بیان اینکه اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) باید به خوبی در جامعه تبیین شود، افزود: امام حسین (ع) برای رفع تبعیض‌های موجود در جامعه به ویژه در زمینه بیت‌المال قیام کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از فوت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام برخی افراد با دستور خلیفه از بیت‌المال بیشتر استفاده می‌کردند، افزود: تبعیض استفاده از بیت‌المال امام حسین (ع) را به قیام وا داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بعد از پیامبر گرامی اسلام شایسته‌سالاری از جامعه اسلامی رخت بسته بود، افزود: تنها دلیل ابوبکر برای رهبری جامعه سن و سال بالای او بود.

خدایی با اشاره به افزایش فسق و فجور در جامعه بعد از پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد:‌ فسق و فجور یزید در جامعه علنی بود و باید فردی برای اعتراض به چنین رفتارهای سخیفی قیام می‌کرد.

وی با بیان اینکه تبعیض قومی موجود در جامعه از دیگر دلایل قیام امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: این تبعیض قومی تا جایی پیش رفت که عجم‌ها نمی‌توانستند در مدینه رفت و آمد کنند.

این مسئول با اشاره به تحلیف آیات قرآن کریم از سوی برخی افراد جامعه یادآور شد: ‌این بی‌حرمتی تا جایی رسید که معنای برخی آیات را تغییر می‌دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: جعل احادیث از دیگر انحراف‌های جامعه اسلامی بود که اباعبدالله الحسین (ع) آن را محکوم می‌کرد.

خدایی با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه آن روز نسبت به رعایت ارزش‌های الهی بیگانه شده بودند، اضافه کرد: ‌در چنین وضعیتی باید کسی برای مراقبت از دین قیام می کرد و چه کسی می‌توانست حقانیت دین اسلام را به مردم یادآوری کند جز خاندان پیامبر گرامی اسلام، که امام حسین (ع) به خوبی اهداف دشمنان را شناسایی و نسبت به آنها اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه باید اهداف قیام اباعبدالله در جامعه تبیین شود، اذعان داشت: روحانیون در خط مقدم این تبیین قرار دارند.

این مسئول بر ضرورت توجه هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های ماه محرم به قیام امام حسین (ع) تاکید کرد و متذکر شد: جامعه اسلامی نیازمند تبیین ابعاد مختلف این قیام تاریخی است.

انتهای پیام/73003/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول