اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بناب:

عزاداری‌ها باید از تمام انحرافات و خرافات پالایش شود

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بناب با تأکید بر اینکه عزاداری های امام حسین (ع) باید منطقی و عقلانی باشد، گفت: عزاداری‌های ما باید از تمام انحرافات و خرافات پالایش شود.

عزاداری‌ها باید از تمام انحرافات و خرافات پالایش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از  بناب، حجت‌الاسلام رسول یگانه عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان بناب با ارائه گزارشی از برنامه‌های این اداره در ایام ماه محرم اظهار کرد: ایام محرم بهترین فرصت برای درس گرفتن از عاشوراست.

وی با تأکید بر شناخت واقعی راه امام حسین(ع)، از مداحان و روحانیون خواست تا با استفاده از فرصت محرم و صفر تمام ابعاد دین را برای مردم بیان کنند.

یگانه با بیان اینکه عاشورا و مهدویت دو بال اسلام هستند، افزود: زمانی که به هر یک از این بال‌ها آسیبی برسد، آن موقع از اسلام آثاری باقی نمی‌ماند!

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان بناب همچنین با تأکید بر اینکه عزاداری‌های امام حسین (ع) باید منطقی و عقلانی باشد؛ تصریح کرد: عزاداری‌های ما باید از تمام انحرافات و خرافات پالایش شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز در این نشست یادآور شد: این شهرستان از جمله شهرهایی است که بحث خرافه‌گری در مداحی و عزاداری‌های آن از کمترین آسیب برخوردار است و می‌توان این آسیب را حتی به زیر صفر رساند.

حبیب صدقی افزود: در سایه وجود حوزه علمیه و علمای آگاه و مداحانی که با جان و دل در این ایام به مداحی می‌پردازند، بدون اینکه ریالی توقع مالی داشته باشند، تأثیر مثبتی را در عزاداری‌های این شهرستان دارند.

وی در ادامه خواستار تعیین هیئتی برای بررسی و پیگیری مصوبات این نشست شد تا بعد از ماه محرم و صفر با آسیب‌شناسی برنامه‌های اجرا شده نسبت به تشویق هیئت‌های فعال نیز اقدام شود.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول