اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

عزاداری‌های محرم ساده و بی‌آلایش برگزار شود/ 13 آبان امسال پر شورتر و با شکوه‌تر از گذشته است

امام جمعه موقت ملایر گفت: هیئت‌های مذهبی پیش قدم شوند و از ورود علائم و وسایلی که امروز در برخی مراسمات عزاداری در ماه محرم مرسوم شده، بپرهیزند.

عزاداری‌های محرم ساده و بی‌آلایش برگزار شود/ 13 آبان امسال پر شورتر و با شکوه‌تر از گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام عبدالله مقدسیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: آنچه موجب نجات انسان در آخرت خواهد شد تقوای الهی و توشه معنوی از این دنیا است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان(ع)  افزود: مهم‌ترین مسئله و درسی که از عاشورا برای ما باقی مانده دفاع از ارزش‌های اسلامی و مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که امام حسین(ع) در این راه به همراه یاران وفادارش به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت ملایر ترویج امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف مهم مسئولان و روحانیون در بین مردم برشمرد و گفت: در این راستا هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده و فرصت خوبی برای ترویج این امر مهم در جامعه است.

وی الگوگیری از ائمه اطهار در ساده‌زیستی و سبک زندگی اسلامی را از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و یادآور شد: اگر الگوهای اسلامی در جامعه ترویج و احیا شود، بسیاری از مشکلات امروز حل می‌شود.

مقدسیان در ادامه با اشاره به اینکه عزاداری‌ها برای امام حسین(ع)  باید به صورت ساده و بی‌آلایش برگزار شود، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه پیش قدم باشد و از ورود علائم و وسایلی که امروز در برخی مراسمات عزاداری در ماه محرم مرسوم شده، بپرهیزند.

وی ابراز داشت: عزاداری‌ها باید با شعائر اسلامی هم‌خوانی داشته و هدف از آن احیای سنت‌های اسلام و بیان مصیبت‌ها و وقایع عاشورا برای مردم باشد، چرا که بدعت در عزاداری‌ها موجب سوء استفاده فرقه‌های ضد اسلام از این فرصت‌ها برای مقابله بیشتر با موازین دین مقدس ما می‌شود.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به اینکه عشق و علاقه به امام حسین(ع)  تنها مختص شیعیان نیست، خاطرنشان کرد: حتی مسیحیان نیز در ایام محرم ارادت خود را به ساحت مقدس امام سوم شیعیان(ع) نشان داده و از ایشان مدد می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن روز 13 آبان گفت: 13 آبان یادآور سه مسئله مهم مبارزه با استکبار جهانی، تبعید حضرت امام(ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است.

مقدسیان افزود: در این راستا ملت ایران امسال پر شورتر و با شکوه‌تر از گذشته در این راهپیمایی شرکت کرده و شعار مرگ بر آمریکا را به گوش تمام جهانیان خواهند رساند.

وی اضافه کرد: ملت ایران تا رسیدن به حق و حقوق واقعی خود در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها در مقابل دشمنان کوتاه نخواهند آمد و پشت سر ولایت فقیه و موازین ایشان حرکت خواهد کرد.

امام جمعه موقت ملایر ادامه داد: دشمنان با حمایت از تروریسم در طول عمر انقلاب بسیاری از سرمایه‌های نظام اسلامی را به شهادت رسانده و در حادثه اخیر سراوان نیز تعدادی از مرزبانان دلیر جمهوری اسلامی را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان این که خون شهدا باعث برکت نظام و نیروی بزرگی در مقابله بیشتر با دشمن خواهد شد، خاطرنشان کرد: ملت ایران 34 سال است که از سوی دشمن تحریم شده و تحریم‌هایی که امروز علیه ملت اعمال شده دیگر اثری ندارد و باعث استقامت و سر بلندی ایران و خواری دشمنان شده است.

انتهای  پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول