اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

عزاداری‌های حسینی شارژ معنوی جامعه و سرکوب‌کننده تهدیدات دشمنان است

فرماندار اردبیل گفت: عزاداری مردم در ماه محرم در حقیقت یک شارژ معنوی و سرکوب‌کننده تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم است.

عزاداری‌های حسینی شارژ معنوی جامعه و سرکوب‌کننده تهدیدات دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در همایش هیئت امنای اماکن متبرکه و مساجد در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: در شهرستان اردبیل بیش از 600 مسجد در مناطق شهری و روستایی واقع شده که مدیریت این مکان‌ها با همت و درایت هیئت امنای مساجد و همکاری خوب خیرین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در حد امکان و وسع خود و اعتبارات دولتی از این مساجد حمایت می‌کنیم اما سخت‌ترین مسئولیت در حوزه اداره کردن مساجد بر عهده هیئت امناست که بدون چشم‌داشت مادی سعی می‌کنند به عمران و آبادانی مساجد کمک کنند.

دبیر به فرا رسیدن ایام عزاداری حسینی و برپایی آیین‌های مختلف در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌ها و تشکیل جلسات مختلف سعی و تلاشمان بر این است تا مراسمات امسال با آبرومندی خاص و مدیریت مطلوب برگزار شود چرا که به تنهایی نهادهای دولتی یا مجموعه‌های مردم نهاد نمی‌توانند حرکت عظیم حضور و مشارکت مردم را در صحنه‌های عزاداری حسینی سامان داده و برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول به نظم و انضباط عزاداری‌ها در سال‌های اخیر و برگزاری برنامه‌های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با نظم و انضباط خاص خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته امسال نیز سعی بر این است تا برنامه عظیم و فاخر عزاداری حسینیان اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا با شکوه خاص برگزار شود.

وی از این ایام به عنوان فرصت استثنایی در شارژ معنوی و کاستن از هجمه‌ها و فشارهای استکبار جهانی یاد کرد و یادآور شد: دشمنان در صدد اندولوسی کردن جامعه هستند که در این زمینه با برنامه‌های تبلیغی مختلف به میدان آمدند تا بتوانند انقلاب اسلامی و ملت ایران را از درون تهی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل با بیان اینکه همه نقشه‌های دشمنان در یک عزاداری تاسوعا و عاشورا خنثی می‌شود، اضافه کرد: یکی از تحلیل‌گران آمریکایی معتقد است تا زمانی که شیعیان در یک دست خود پرچم قرمز به عنوان انگیزه حرکت و در دست دیگر خود پرچم سرخ به نشانه امید و حرکت رو به جلو را در دست گرفتند هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند هیبت و شکوه آنها را بشکند.

دبیر به وجود سه هزار شبکه ماهواره‌ای و تبلیغات سهمگین دشمنان علیه نسل جوان و نوجوان در انحرافات اخلاقی و اعتقادی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 100 شبکه از این تعداد فارسی زبان هستند که به صورت مستقیم و با هزینه صهیونیست و آمریکا اداره می‌شوند تا از درون اعتقادات و هویت جوانان این مرز و بوم را خالی کرده و بپوسانند.

وی در ادامه بیان کرد: در مقابل این همه هجمه و تهدید ضرورت دارد صاحبان منابر، مداحان و سخنرانان ما بدون منبع و دلیل سخنی به میان نیاورند و بیش از گذشته بکوشند حرمت شیعه و عزادار سیدالشهدا حفظ شود.

دبیر گفت: با وجود اینکه عزاداری اردبیلی‌ها خالص، ناب و بی‌همتاست اما بهتر است آفت‌ها و آسیب‌های عزاداری حسینی را که در سال‌های اخیر به برخی محافل رسوخ پیدا کرده بشناسیم و با بصیرت عاشورایی اجازه ندهیم چنین آسیب‌هایی دامن پاک عزاداری‌های ما را آلوده کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: امسال انتظار می‌رود با حداکثر ظرفیت نظم و انضباط و همکاری‌های مشترک نهادها و دستگاه‌های مرتبط را شاهد باشیم تا زمینه‌ای فراهم آید که همه از معنویت این ماه گران‌سنگ استفاده کنند.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول