اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

عزاداری حسینی مهم‌ترین عامل زنده بودن تشیع در تاریخ است

امام جمعه نقده گفت: تاکید بر عزاداری اصیل سنتی حسینی و به دور از خرافات مهم‌ترین عامل زنده بودن تشیع در طول تاریخ است.

عزاداری حسینی مهم‌ترین عامل زنده بودن تشیع در تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از نقده، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌‌زاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نقده با اشاره به اصول و مبانی سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: وجه تمایز و امتیاز سبک زندگی اسلامی با دیگر روش‌ها، نقش انسان‌شناسی و جهان‌بینی در سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: غایت آموزه‌های دینی رهایی از وضع موجود سبک زندگی غیر اسلامی و رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

حیدری‌زاد ابراز داشت: در راستای رسیدن به سبک زندگی اسلامی باید آیات قرآن مورد بررسی قرار گیرد و مفهوم آن در بستر آیات قرآن و با پیروی از تفسیر قرآن تبیین شود.

وی با بیان اینکه امام‌ حسین‌ (ع) نماد واقعی‌ عدالت‌خواهی‌ بود و به‌ عدالت‌ و قسط‌  فرمان‌ می‌داد، عنوان کرد: در همین راستا بود که به رهبری امام خمینی (ره) در سایه‌ عزت‌ و افتخار حسینی‌ آموختیم‌ که‌ زندگی‌ بر دو گونه‌ حسینی‌ و یزیدی بوده و هر چه‌ سرشار از عدالت‌ بوده حسینی‌ و هر چه‌ دور از عدالت باشد‌ یزیدی است.‌

حیدری‌زاد اضافه کرد: در انقلاب اسلامی نفی سلطه و مبارزه با بیگانگان، عدالت‌خواهی و آزادگی به شیوه‌ حسینی از سوی دیگر مد نظر امام خمینی (ره) و مردم مسلمان ایران قرار گرفت.

وی نهضت حسینی را منشا انقلاب اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت: نهضت حسینی تأثیر بسزایی در شکل‌گیری مبارزات علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب داشت و در تداوم مسیر انقلاب موثر بوده است.

حیدری‌زاد متذکر شد: امام خمینی (ره) با اعتقاد به این امر که قیام و شهادت سید‌‌الشهدا (ع) باید ملاک عملی زندگی اجتماعی مسلمانان قرار گیرد‌ نهضت حسینی را مبنا و ملاک خود در انقلاب اسلامی قرار داد.

وی تبلور شهادت طلبی را از تاثیرات واقعه کربلا در انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: واقعه کربلا با خون شهیدان به نتیجه رسید و در راه و رسم عاشورایی شهادت از راه‌های مبارزه است.

حیدری زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جمعیتی کشور، اظهار داشت: بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور مورد مطالبه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/61005/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول